VW Passat B3 -> charakterystyka modeli

Witam!!!

Mam dwie książki o Pasku B3: "VW Passat - Obsługa i naprawa" Wydawnictwo
AUTO (Wydanie 2, ISBN 83-85243-64-X) oraz "Volkswagen Passat"
Wydawnictwa Kominikacji i Łączności (ISBN 83-206-1140-7), ale tylko w

Niestety w żadnej z tych książek nie widzę informacji o wyposażeniu
standardowym. A tarcze z tyłu mnie nie dziwią, gdyż mam je z silnikiem
RP (90KM).

Pozdrawiam,

 

Oleje spec. VW 505.01

Witam
Moj problem jest nastepujacy, otoz mam Passata 1.9TDI (115KM) z
pompowtryskiwaczami i serwis zaleca stosowac olej o n/w specyfikacji
volkswagena.
Z tym, ze ten ich olej nie ma wyraznie okreslonej marki (po prostu biala
plast. butelka z opisem w trzech jezykach, SAE 5W40, API SJ/CF, ACEA
A3-96/B3-96).
Ja chcialbym zastosowac Olej Mobil 1- Turbo Diesel 0W40, z ta sama

opakowaniu VW 505.01, tylko po prostu 505.
Oprocz tego- smieszna rzecz -w instrukcji pisza, ze do silnikow z
pompowtryskiwaczami, nie stosowac olejow ze specyfikacja ACEA A3, B3, tylko
wyzsza, a tu wyraznie serwis wlal mi olej o tylko takiej specyfikacji.
Czy olac ich i wlac Mobila (tak mi sie wydaje, ze jest duzo lepszy niz ten
VW, czy jednak stosowac olej firmowy.
Jesli ktos ma link, do stron w ktorych wyraznie pisza, ze Mobil ma VW505.01,
to bylbym wdzieczny za podeslanie mi go.

Pozdrawiam
Grzegorz

PS
Czy naklejke grupy moga wozic wszyscy, czy jest to przywilej stalych
grupowiczow ?
Aha, tak przy okazji jeszcze raz spytam o Lojack- czy warto?

Na co uawżać w Passacie?

elo
od roku wlasnie mam paska 92rok 2.0 benz + gaz  8 zaworowy 115 KM -
komputer, abs, szyby szyberdach lusterka - elekt. (gaz zalozylem 2 dnitemu)
wersja limuzyna czyli sedan
w trasie pali mi kolo 6,5 l , miasto 8.5 - 9 no tak srednio 7~8 litrow, sama
radosc z jazdy moze nie jest to rakieta ale dla mnie kochane auto, miejsca
jest w piz..... duzo jest
pasek rozrzadu zmienia sie w nich co 90 tys razem z napinaczem...olej
wiadomo co 10~15 tys filtrypowietrza paliwa ..itd
slyszalem od wielu juz mechanikow ze silniki w passatach 2.0 - 8 zaworowe i
1.8 90 i 112 konne sa najbardziej oszczedne i w miare dynamiczne bo np.
1.8 - 75kM albo 1.6 to nie ma czym jechac
z powazniejszym napraw to wymienilem pompe od wspomagania a dlatego ze w
lozysku tym pierwszym nie bylo smaru nie wiem czemu i strasznie wylo
wystarczylo wymienic samo lozysko ale mialem okazje kupic cala nowa pompe
bardoz tanioo
na www.gain.prv.pl  jest opis wszystkich silnikow jakie Paski mialy moze cos
ci to pomoze
http://www.gratka.pl/moto/info.phtml?id=4420 na tej stronie masz taki krotki
opis o pasku tez (chociaz te ceny czesci ktore sa tam podane to zawyzone
straszznie)
ja np. za filtr oleju placilem 11zl za f.powietrza 25 za pasek rozrzadu 60zl
http://www.gratka.pl/moto/opinie.phtml?o=pokaz&_marka=VOLKSWAGEN&_mod...  
          - na tej stronie masz opinie roznych posiadaczy paskow
milej lektury :D

Pozdrawiam
Gain
www.gain.prv.pl    VW PASEK B3

Skrzynia biegow 5 bieg w Alhambra/Sharan/Galaxy 1999

Witam!
Jeśli ktoś ma wyczucie to w każdym aucie można zmieniać bez problemowo biegi
od 1 do 5  oczywiście w odpowiednich momentach, jedynkę należy wrzucić ze
sprzęgłem aby  ruszyć. Jednak kiedyś siostrze padło sprzęgło w eskorcie 1.8
TD to ruszyłem na jedynce rozrusznikiem a dalej jazda bez sprzęgła.
Natomiast w moim passacie b3 1.6 TD już tak się wprawiłem że przy
odpowiednich obrotach i prędkości biegi same wchodzą.nie trzeba sprzęgła.
Pozdrawiam Wiesław
Volkswagen Passat Kombi 1.6 TD 1989

 

Passat B3

Czy i gdzie w Internecie znajdę opis, który przekaźnik, na płytce z
bezpiecznikami, VW Passat B3 kombi rocznik 1990, do czego służy? Może któryś
z Szanownych Grupowiczów byłby uprzejmy przesłać mi opis na priv? Numery
przekaźników to: 18, 19, 38, 46, 72, 78, 79, jeden przekaźnik w środkowym
rzędzie po prawej stronie nie ma numeru. Przy przekaźniku nr 19 jest jakaś
podłączona wtyczka, jakie jest jej zadanie w instalacji elektrycznej? W
książce "Volkswagen Passat" Wydawnictwa WKŁ, wydanie 6 z 2005 r. nic o
przekaźnikach nie pisze, jest tylko opis bezpieczników. Jak wymienić żarówkę
oświetlenia tablicy rejestracyjnej, czy trzeba odkręcić wewnętrzną
plastykową nakładkę na tylną klapę, czy należy od wewnątrz odkręcić całą
lampkę?

Z poważaniem
MJ

Passat B3


Cytat:Czy i gdzie w Internecie znajdę opis, który przekaźnik, na płytce z
bezpiecznikami, VW Passat B3 kombi rocznik 1990, do czego służy?



Np. na http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 jest sporo schematów
elektrycznych Volkswagenów z różnych roczników produkcji, od 1980
począwszy - myślę, że do Twojego też coś znajdziesz (BTW: czy w książce
którą masz naprawdę nie ma kompletnego schematu instalacji? Sam
niestety dysponuję takim schematem jedynie do Passata B2, więc Cię nie
poratuję...)

Pozdrawiam :)

W.

[wszystkie] rózne wahacze

Nie wiem z jakiego modelu pochodzi ten wahacz dlatego podaję że problem może dotyczyć każdego pojazdu . Taki wahacz miałem zamontowany w B3 - slinik PM z 1991 roku . Wg katalogu do tego pojazdu powiny być wymienne tuleje i takie nabyłem wcześniej z myślą o ich wymianie . Dopiero po zdemontowaniu zobaczyłem że wahacz jest inny . Okazuje się jednak że po wycięciu z wahacza gum w powstałe otwory można wprasować standartową tuleję gumowo-stalową i w ten sposób powstanie typowy wahacz jaki był stosowany w B3. Wszystkie rozmiary pasują idealnie . Tuleje należy wciskać od przodu wahacza i od tyłu tak aby kołnierze gumowe były zwrócone w przciwległe strony .
Pasujące tuleje należy kupować do modelu B3 - silnikPM - z 1991 roku .
Spis samochodów w których ten wahacz może wystąpić w/g Allegro to :
Audi 80/90 S-81 08/1972->08/1986 4 cyl. wszystkie, 5 cyl. (ch.) ->81-D-077973
Audi 80/90 S-89 01/1987->12/1992 Bez wspomagania
Audi Coupe S-81 01/1980->12/1988 (ch)->85-D-079180 oprócz 2,2 (KE/KL)
Volkswagen Passat II 01/1981->01/1988 Ze wspom. 4 cyl. (ch.) ->32- E-150000, 5 cyl. (ch.) ->32-D-099298
Volkswagen Santana 08/1981->12/1988

[wszystkie] Prosze o pomoc w zakupie auta!!!

golfa nie kupuj, po miesiacu wyrzucisz tapicerke cala to tak sie tlucze...a w audi po 15 latach dalej cisza w srodku. nie wiem jak ciebie, ale mnie wszelkie piszczenia i stuki doprowadzaja do szalu podczas jazdy. no i zupelnie inna jazda audikiem, wnetrze, awaryjnosc...kurcze same plusy. Ja mialem kiedys B2 1,8 przejsciowke na B3, pozniej passata i wrocilem do audi. Jesli kupie kiedys inne auto niz audi to albo bmw albo porsche i zadnych volkswagenow

[80 b3] do 8 tys

Cytat:proponowałbym faktycznie jakiegoś golfina 3. silniki 1.8 są nie do zarżnięcia - robią przebiegi jak diesle. mój kuzyn kupił z 94' od 1 właściciela z książką z przebiegiem 140tys (sprawdzone w systemie) za 6tysi, tyle że 1.6. no i długo go mu szukali, ale autko jak nówka i jeszcze rozrząd zmieniony na nówke contitecha



volkswageny nie sa zle, sam mialem passata b3, ale zamienilem na audi z glownie z powodu tapicerki...tym sie nie da jezdzic tak sie tlucze wszystko ;/ jezdzilem wieloma golfami 3 i kazdy sie tlucze. a w audi cisza :D nawet zastanawiam sie czy jest sens glosniki zmieniac :D

[B3 NE] Filtr powietrza

Zapewne chodzi Ci o coś takiego:

Tutaj jest to oryginalne rozwiązanie z Audi 100 C4 z silnikiem AAE na jedno punktowym wtrysku, ale element na wtrysk/gaźnik podejdzie z powodzeniem od chociażby golfa 3 lub passata B3/B4 1.8, bo z Audi 100 będzie ciężko dostać bo to rzadki silnik. Jest jeszcze opcja samoróbki:

Moim zdaniem nie warto się w to bawić bo taki element od Volkswagena jest niedrogi. Odmę widziałem że ludziska odpinają i kierują w atmosferę, ewentualnie zakładają filterek. Pytanie od czego założysz obudowę filtra powietrza skoro nie zakładasz stożka Zdjęcie 2 i 3 zapożyczone z AKP, gdzie rezacze zakładali BLOS'a w ABT, mam nadzieję że się nie obrażą za wykorzystanie ich zdjęć.

Ciekawostki z Allegro

Volkswagen Golf III 1.8 UNIKATOWY TUNING ALU17
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6778164

Volkswagen Passat B3 Tuning * części na sprzed
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6570687

TUNING GOLF VR 6 2.8
http://moto.allegro.pl/it...f_vr_6_2_8.html

Volkswagen Golf IV 1,4 16V Tuning !StanSuper!!
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6700217

GOLF III 1.8GT TUNING
http://moto.allegro.pl/it...8gt_tuning.html

Golf III 1,8 GERMAN STYLE TUNING
http://moto.allegro.pl/it...yle_tuning.html

Nasze AUTKA

to ja wymienie jakie ojciec miał... Tylko ostrzegam ! dużo tego
Syrenka
Maluch
Audi 80 B2
Pegout 405
Opel Ascona
Polonez FSO
Daewoo Tico
Volkswagen passat kombi B3
Ford Escord MK7
Renault Laguna Kombi 1

Wiem że w zyciu miał 15 samochodów ale nie pamiętam reszty

samochody poukładane według kolejności...
więc teraz mamy renault laguna 1 ---> 1.8 benzyna ---> 195km/h
---> żaden tuning bo ojciec nie lubi tuningu... tzn lubi ale nie w swoim aucie... nawet głośniki pierdzą :/ a kiedy mówie że by się przydały lepsze to ojciec odpowiada po co ? :/ i jak tu się dogadać...

Passaciątko !!

tu masz pare zdjęć passatów b3 i b4 po przeróbkach:

http://www.i-tuning.ru/?r1=3&r2=6&marka=Volkswagen&model=Passat%20B3

http://www.i-tuning.ru/?r1=3&r2=6&marka=Volkswagen&model=Passat%20B4

mnie najbardziej podoba sie ta granatowa b4 ( 3 i 4 zdjęcie ) gdybys założył do swojego taki komplet jak on ma łacznie z podobną felgą i przyciemnieniem szyb to było by super jesli chodzi o mne ja miał by na tego passata taka wizje

Kolekcja osobówek i bus-ów Mihu"

Smart9 , Piotr dzięki za miłe komentarze.

Kolejne kilka pojazdów :

3.Volkswagen Polo II AWM

4.Volkswagen Passat B3 HERPA

5.Mercedes-Benz 600 SEL HERPA


Pozdro .

Gdzie jest granica:) ?

A propos...długo ten Mini Cooper nie pożył.Wszak rozjechał go na strzępy czołg Challenger Ale kłódki pewnie się rzeczywiście ostały.
A teraz jeszcze kilka bryk ciekawych ,,wewnętrznie"ludzi.:


Na koniec doklejam wieśniacki tuning naszych PASSATów,znaleziony właśnie na rosyjskim forum i link do stronki poniżej:
http://www.tuningart.ru/avto/volkswagen/passatb3/vw-passat-b3.htm
Pzdr.

Za kierownicą

Cytat: No to ja zapytam kto na forum jeżdzi i jesli jezdzi to czym???

No jesli chodzi o mnie to trojka forumowiczów zna to z autopsji ze tak powiem Na codzien poruszam sie juz dosyc wiekowym Volkswagenem Passatem.
Jest to ta wersja B3 ze smiesznie zabudowana chlodnicą jak widac powyzej(tylko kolor jest inny). Jest to combi z silnikiem 1,8 l, niestety nie diesel, a pali sporo tak wiec jest dosyc kosztowny w ekspolatacji. Kupilsmy ten samochód w duzym pospiechu (niemal z tygodnia na tydzien) gdyz akurat taka byla potrzeba. Został sprowadzony z Niemiec jakos miesiac czy dwa po tym odblokowaniu granic czyli zaraz na poczatku tej fali sprowadzanych uzywek. A jezdził nim chyba jakis Turek co mial na imie Ali
No i tyle chyba ze kogos cos jeszcze interesuje.

Zakup BMW do 40tys. zł

Czytam uwaznie i dlatego tak napisałem.Passat jest dobry na handel bo niewiedziec czemu trzyma cene jak i pozostałe szmelcwageny .Nie jest wcale taki dobry i to w niczym.Dobry Volkswagen to Passat B3 lub Golf II.Reszta to shity na czele z głosnym i TDI na pompowtryskach
O i znalazłem cos ciekawego: http://www.autokrata.pl/l...kswagen_passat/
Komentarze prawdziwe czyli,zawsze gosc w Passacie chce sie scigac a im wolniejsze i słabsze TDI lub benzyna to tym bardziej.

Zakup BMW do 40tys. zł

Cytat:Czytam uwaznie i dlatego tak napisałem.Passat jest dobry na handel bo niewiedziec czemu trzyma cene jak i pozostałe szmelcwageny .Nie jest wcale taki dobry i to w niczym.Dobry Volkswagen to Passat B3 lub Golf II.Reszta to shity na czele z głosnym i TDI na pompowtryskach
O i znalazłem cos ciekawego: http://www.autokrata.pl/l...kswagen_passat/
Komentarze prawdziwe czyli,zawsze gosc w Passacie chce sie scigac a im wolniejsze i słabsze TDI lub benzyna to tym bardziej.


Czy ja wiem czy tak źle jest z tymi passatami? Mój szwagier ma 3passaty w rodzienie. Jeden ma już 240Tkm i wygląda jak nowy w środku i na zewnątrz.Pozostałe też mają ponad 170Tkm i też nic im nie dolega. Każde auto jest po paru latach szmelcem jak się nie dba o nie. Jakość materiałów też jest dobra. A za 40Tzł mozna kupić już naprawdę dobrego passat np z napędem na 4 koła i b.bogatym wyposażeniem.
Choć ja osobiście wybrałbym jednak E46 najlepiej 330xd

[SPRZEDAM] VOLKSWAGEN PASSAT 1.8 "93 3.000zł

Witam! Link do aukcji: WWW.OTOMOTO.PL/C/H6ZJU Auto jest na chodzie, ale po zrobieniu uszczelniaczy w serwisie coś zaczęło sie z nim dziać, więc auto nie jest w pełni sprawne(krótki odcinek przejedzie, ale trzeba mieć ze sobą bańkę wody) stąd w aukcji podane jest, że pojazd uszkodzony! Najpewniej poszedł termostat, więcej będe wiedzieć jak się nim przejade i dokładnie się przyjrzę co sie tam dzieje!

Auto obecnie stoi nieużywane(dlatego na zdjęciach jest brudny) od momentu jak auto zaczęło świrować po prostu stoi i się marnuje bo jest to naprawdę fajne autko i chętnie by się nim jeździło,ale nie mam czasu oddać do serwisu a szkoda żeby tak stał.

Jestem pierwszym właścicielem w Polsce, auto zostało sprowadzone w 1996 z Niemiec. Jest to przejściówka między modelem b3 a b4 (93/94), bude ma od modelu b3 a wnętrze od b4(komputer).

Auto ma nową chłodnicę. Nie otwiera się tylna klapa - po zimie coś się stało (chyba linka od otwierania), szyby przednie są zepsute tzn. otwierają się, ale trzeba linki ponaprawiać bo sie ciężko otwierają i zamykają, licznik nie działa(czasem działa czasem nie) stąd przebieg jest orientacyjny bo nie wiem ile było zrobione na zepsutym liczniku, obrotomierz i cały komputer są sprawne! Ogólnie jak na ten wiek to wiadamo, że coś tam zawsze sie do naprawy znajdzie







Passat B3 kombi vs 740 kombi

Może do tematu panowie.

Ja się wypowiem, bo mój ojciec przed V70 miał Passata B3 2.0, a przed nim miał Passata B3 1.8, więc trochę te samochody poznałem. Co do komfortu to zapomnij. Miejsca jest sporo ale hałas przy prędkościach powyżej 120km/h straszny w porównaniu do volvo. Trzeba podnosić głos żeby pasażerowie Cię słyszeli. Ja w volvo jadąc 140km/h mogę normalnie rozmawiać z pasażerami, w Passacie nie było takiej możliwości. Co do utrzymania to części do Paska znajdziesz na każdym szrocie, jest tego tak dużo, że aż dziw bierze. Do volva takiej dostępności nie ma aczkolwiek jak dobrze poszukasz to znajdziesz. No a poza tym volvo się nie psuje

Jakbyś kupował Passata i zakładał do niego gaz to kup z silnikiem 1.8, te silniki dobrze znoszą gaz, niepotrzebna mu sekwencja, natomiast 2.0 potrafi szaleć pod gazem.

Co by tu jeszcze dodać, ja na Twoim miejscu brałbym Volvo 740, o wiele lepszy komfort i klasa, będziesz jeździł jak pan, bo co by nie mówić Volkswagen to dalej samochód dla ludu. Bardzo dobry samochód ale dla ludu.

Aaaa. no zapomniałem dodać. Ostatnio szukaliśmy Passata B3 dla znajomego, obejrzeliśmy kilka sztuk, które na ogłoszeniach wydawały się igiełkami, a na miejscu? Masakra. Nawet ciężko sobie wyobrazić co ludzie potrafią wyszpachlować sobie w garażu. Zdarzały się Paski zespawane z dwóch, a czasem i z trzech. Ciężko o B3 w dobrym stanie, bo większość z nich była katowana w małych firmach, woziły beton itd. bo były tanie i mocne. No a że tego jest dużo to można było sobie kupić dwa i zrobić z nich trzy

A ten znajomy, któremu szukaliśmy Passata kupił Volvo 740

Jaką furkę z niemiec do ok. 13000-15000zł?

Cytat:Cze. Planuję sprzedać moje UNO i kupić jakąś używkę.



I bardzo słusznie :)

Cytat:Zależy mi na dość taniej eksploatacji (np. części)



To BMW raczej odpada, bo ma chyba najdroższe części z niżej wymienionych, a
na dodatek 3-jki strasznie kradną, pytanie przy nich jest nie ,,czy?" tylko
,,kiedy?"

Cytat:no i na paru gadżetach
(wspomaganie, szyber, coś z elektryki, może klima).
W takiej cenie można mieć np.
AUDI 80/100,



-dobre, duże, wygodne, jeśli tylko nie przeszkada Ci że prawdopodobnie będą
starsze od pozostałych do wyboru.
Cytat:



-za takie pieniądze to będzie B3 z końca produkcji czyli ten brzydki z
zaplastikowanym przodem, samchód mający opinię trwałego, wygodnego i
przestronnego, trzeba tylko uważać bo część Passatów zwłaszcza kombi,
również w Niemczech pełniła rolę koni pociągowych, no i B3 jest brzydki,
chyba że znajdziesz jakieś sensowne B4.

Cytat: Opel Astra, Vectra,



- lubią rdzewieć od tylnych nadkoli, ale są tanie i można czasami znaleźć
ciekawie wyposażone egzemplarze, lecz teraz to już raczej wszystkie wywieźli
:)

Cytat: ale ostatnio np. widziałem (nawet w salonie) Forda Mondeo Combi -
prawie pełne wyposażenie - może oprócz skóry, silnik chyba 1,8 i chyba
powyże 100hp pod maską czyli całkiem znośnie.



A tu to się nie wypowiadam ;)

Jak chcesz wiedzieć więcej o tych autkach to poszukaj w archiwum.

Ja od siebie poleciłbym jeszcze
- VW Golf III/Vento, spory wybór na tamtejszym rynku, silniki 1.4 można
sobie od razu odpuścić ale 1.6 i 1.8 są sensowne, a samochód wygodny i dość
przestronny chociażby w stosunku do Golfa II.
Jak to powiedział Niemiec w komisie co nam Vento sprzedawał ,, Volkswagen,
Audi, Mercedes, BMW, besser Marken - fahren, fahren, fahren" ;))

a może Seat Cordoba/Toledo?

Pozdrawiam!

Oleje spec. VW 505.01


Cytat:Witam
Moj problem jest nastepujacy, otoz mam Passata 1.9TDI (115KM) z
pompowtryskiwaczami i serwis zaleca stosowac olej o n/w specyfikacji
volkswagena.
Z tym, ze ten ich olej nie ma wyraznie okreslonej marki (po prostu biala
plast. butelka z opisem w trzech jezykach, SAE 5W40, API SJ/CF, ACEA
A3-96/B3-96).



Czy to jest rocznik 2000?

Cytat:Ja chcialbym zastosowac Olej Mobil 1- Turbo Diesel 0W40, z ta sama

opakowaniu VW 505.01, tylko po prostu 505.



Mobil ma 505.00, trochę inna specyfikacja

Cytat:Oprocz tego- smieszna rzecz -w instrukcji pisza, ze do silnikow z
pompowtryskiwaczami, nie stosowac olejow ze specyfikacja ACEA A3, B3, tylko



B4?

Cytat:wyzsza, a tu wyraznie serwis wlal mi olej o tylko takiej specyfikacji.
Czy olac ich i wlac Mobila (tak mi sie wydaje, ze jest duzo lepszy niz ten
VW,



też mi się tak wydaje, nie wiem kto robi olej dla VW. Możesz jeszcze wlać Castrol SLX, najdroższy olej na rynku :-)) ale nadający
się do twojego autka.

Cytat:Jesli ktos ma link, do stron w ktorych wyraznie pisza, ze Mobil ma VW505.01,



Wyraźnie piszą, że ma VW 505.00 i tyle.

Cytat:PS
Czy naklejke grupy moga wozic wszyscy, czy jest to przywilej stalych
grupowiczow ?



mogą wszyscy, którzy uważają się za grupowiczów :-))
---------------------------------
Pozdrawiam
 Wojtek
Cytat:Opel Vectra 1,8 16V<



Na priva - wytnij cyfry z adresu.
ICQ 70797104
www.castrol.pl

wymiana klamki w vw b3 ?? jak ??

Witam!!
Muszę wymienić klamkę w moim passku ta od strony kierowcy. Ponoć można to
zrobic w parę minut, jeśli ktoś to przerabiał to prosze o poradę. Z góry
dziękuję.

pozdrawiam Wiesław
Volkswagen Passat Kombi 1.6 TD 1989

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado jest 3-drzwiowym, coupe stworzonym przez Volkswagena a produkowanym przez Karmanna w Osnabruck. Do budowy zastosowano płytę podłogowa z Passata B3 w tylnej części a przód był wspólny z Golfem i Jettą. Wiele części mechanicznych było wspólnych z innymi Volkswagenami. Corrado produkowano od 1988 do 1995 r. a łączna produkcja osiągnęła 97 521 pojazdów. Debiut Volkswagena Corrado odbył się w 1988 r. i posiadał on początkowo dwa silniki o pojemności 1.8 litra: 16-zaworowy o mocy 139 KM (102 k W) jako model podstawowy (oznaczenie KR), oraz doładowany 8-mio zaworowy znany jako G60 (oznaczenie PG) i dostarczającym 160 KM (118 kW). Nazwa G60 wywodzi się od sprężarki mechanicznej typu G montowanej w tymże modelu, której przekrój przypomina literę "G". W 1992 wprowadzono do produkcji dwie nowe wersje silnikowe. Pierwsza o pojemności 2.0 litra, 16V (oznaczenie 9A) o mocy 136 KM (100 kW) a druga pojemności 2.9 litra, 12V (oznaczenie VR6) o mocy 190 KM (140 kW). Wersja przeznaczona na rynek północnoamerykańskiej miała pojemność 2.8 litra i moc 174 KM (128 kW). Konstrukcja silnika VR6 była rewolucyjna w owym czasie, ze względu połączenie zalet silników widlastych oraz rzędowych i poprzez umiejscowienie cylindrów pod katem 15° w pojedynczej głowicy. Pozwoliło to na zmieszczenie silnika 6-cylindrowego w miejsce 4-cylindrowego.










źródło: garaget, wikipedia

[SPRZEDAM] Skrzynie biegów do VOLKSWAGENA

Sprzedam skrzynie biegów do Volkswagena Golfa II III IV Polo 87-03r. Passat B3 B4 B5 B6 Vento 92 -97r Transporter T4 wszystkie modele i pojemności możliwośc montażu remontu cena od 200zł kontakt skrzynievw@o2.pl lub tel 888 412 859

1

A u mnie tak, niekoniecznie w kolejności chronologicznej :
- Daewoo Tico x2
- Daewoo Nexia x2
- Daewoo Nubira kombi 2.0
- Volkswagen Golf II
- Volkswagen Passat B3 kombi
- Kia Pride (dla żony )

Uważaj, kto jedzie w Twoim lusterku

W drugiej połowie roku lubelska policja dostanie sześć nowych samochodów wyposażonych w kamery.

Funkcjonariusze zamienią czternastoletnie volkswageny passaty i vento na nowe vectry, mondeo lub audi A6.

W tej chwili wśród policyjnych aut z kamerami są jeszcze samochody, które weszły do służby w 1993 roku. To passaty i vento. - Mimo że te samochody są serwisowane i sprawują się dobrze, to jednak mają już swoje lata. Nie mogą służyć jako pojazdy pościgowe - mówi Arkadiusz Kalita z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. - Dlatego pojawią się nowe auta. Na pewno pojadą do Tomaszowa Lubelskiego, Radzynia Podlaskiego i być może do Krasnegostawu. Tam służą te najstarsze volkswageny.

"Cywilne” radiowozy z wideorejestratorami to doskonała broń w walce z piratami drogowymi. Dowiódł tego m.in. słynny w całej Polsce pościg sierżanta Artura Lisa z wojewódzkiej drogówki za szalonym motocyklistą. Pirat uciekał przed nieoznakowaną vectrą na trasie piaseckej we wrześniu ubiegłego roku. Momentami jechał z prędkością aż
180 km/h. Mimo to nie udało mu się uciec.Zakup jednego samochodu z wideorejestratorem to koszt rzędu ok. 120 tysięcy złotych. - Pieniądze szybko wracają do budżetu, średnio już po półtora miesiąca służby - dodaje Kalita. Miesięcznie załogi tych aut wystawiają około 2000 mandatów za różne drogowe wykroczenia. Statystycznie jeden mandat za główną rolę w nakręconym przez policjantów filmie kosztuje 250 złotych oraz 8 punktów karnych. W ciągu miesiąca dochód z mandatów nałożonych przez załogi samochodów z kamerami wynosi około 430 tysięcy złotych. Dwa z sześciu nowych pojazdów sfinansuje Urząd Marszałkowski, cztery policja otrzyma w ramach centralnego rozdzielnika. - Jeżeli starczy pieniędzy, to być może Komenda Główna kupi nam też motocykl z wideorejestratorem. Taki sam jaki jeździ po Warszawie. Zaczęliśmy się starać o zakup tego sprzętu jeszcze zimą - mówi Kalita. W lubelskiej policji służy w tej chwili dziewięć aut z wideorejestratorami. Najstarsze to vento i passaty B3 (popularnie zwane "babcią”) z 1993 roku. W rękach policjantów są także mondeo z 1998 oraz ople vectra i fordy mondeo z 2004 i 2006 roku.

źródło : http://www.dziennikwschodni.pl/

Zobaczcie co robią na Allegro

Klikam szukaj: Mirage, a on mi wyrzuca spojler do Prelude, no to ja szukaj na stronie i wyszło mi to, czcionką 5 napisane w kolorze tła

Alfa Romeo:145,146,155,156,164,147,166.
- Audi:A2,A3,A4,A6,A8,B3,B4,C4(80,90,100),TT,Allroad.
- BMW:Z3,Seria3,5,7,(E30,E36,E46,E39,E38,E32),X3,X5.
- Chrysler:Voyager,Neon,Stratus,Vision,Grand Voyager,Cirrus,Sebring,300M,PT Cruiser.
- Citroen:AX,Saxo,ZX,Xsara,Xantia,XM,Evasion,C3,C2,C5,C8,Xsara Picasso,Berlingo,Jumpy.
- Daewoo:,Nexia,Espero,Lanos,Nubira,Leganza,Matiz,Tacuma.
- Fiat:Tipo,Palio,Tempra,Punto,Barchetta,Bravo,Marea,Ulysse,Siena,Albea,Stilo,Doblo,Multipla,Ulysse,Brava,Ducato.
- Ford:Fiesta,Ka,Puma,Escort,Mondeo,Scorpio,Galaxy,Maverick,Probe,Taurus,Windstar,Explorer,Fusion,Focus.
- Honda:Civic,CRX,Accord,Prelude,Legend,CR-V,Logo,Jazz,Hr-V,CR V,HR V.
- Hyundai:Accent,Coupe,Lantra,Elantra,Sonata,Atos,Terracan,Santa Fe,Sorento.
- Jaguar:XJ6,XJ8,XJR8,XK8,X-Type,S-Type,XJ,XK,X type,S Type.
- Jeep:Cherokee,Grand Cherokee.
- Kia:Pride,Sephia,Clarus,Sportage,Rio,Carnival.
- Lancia:Y,Delta,Dedra,Kappa,Thesis,Lybra.
- Land Rover:Freelander,Discovery,Range Rover,Defender.
- Lexus:LS 400,SC 300,SC 400,GS 300,LX 450.
- Mazda:121,323,626,MX-3,MX-6,Xedos 6,Xedos 9,MX-5,RX-7,MPV,Demio,Mazda-2,3,6.
- Mercedes:KlasaA,C,E,S,CLK,CL,SL,ML,G,SLK,Smart,Vaneo,V klasa,Vito,Sprinter.
-Mitstsubishi:Colt,Lancer,Eclipse,Carisma,Galant,3000GT,SpaceRunner,SpaceWagon,SpaceGear,Pajero,Mirage,Jeep,Challenger,Space Star,Pajer Sport,Pinin.
- Nissan:Micra,Almera,Sunny,Primera,Vanette,Maxima,200 SX,300 ZX,Terrano 2,Pathfinder,Patrol GR,Serena,Almera Tino,X-Trail.
- Opel:Astra,Kadett,Corsa,Tigra,Vectra,Calibra,Omega,Agila,Zafira,Sintra,Frontera,Monterey,Meriva,Signum,Kadett,Frontera.
- Peugeot:106,206,205,306,406,605,405,806,Partner,Boxer,607,307,807,407.
- Plymouth:Neon,Voyager,Grand Voyager.
- Porshe:Boxster,911,911 Carrera GT2,Cayenne.
- Renault:Twingo,Clio,Megane,Laguna,Safrane,Espace,Renault9,11,18,21,19,Thalia,Kangoo,Trafic,Vel Satis,Avantime,Grand Espace,Scenic.
- Rover:100,200,400,600,800,25,45,75.
- Saab:900,9000,9-5,9-3.
- Seat:Marbella,Arosa,Ibiza,Cordoba,Toledo,Alhambra,Leon,Vario.
- Skoda:Felicia,Octavia,Fabia,Superb.
- Subaru:Impreza,Legacy,Vivio,Forester,Justy,Outback.
- Suzuki:Alto,Swift,Baleno,Samurai,Vitara,Cervo,Waron,Escudo,Jimny,Wagon R+,Ignis,Grand Vitara.
-Toyota:Starlet,Corolla,Paseo,Celica,Carina,Picnic,MR2,Camry,Supra,Rav-4,LandCruiser,Previa,Starlet,Rav4,Crown,Land Cruiser,80,100,120,Avensis,Yaris,CorollaVerso,AvensisVerso,MR 2,Lexus IS,GS,Land Cruiser,Lexus RX 300,Corolla Verso,Avensis Verso.
- Volkswagen:Golf,Polo,Polo Classic,Vento,Passat,Sharan,Multivan,T4,T5,Bora,Jetta,Phaeton,Corado,Touareg.
- Volvo:S40,V40,S70,V70,S90,V90,C70,S60,XC70,C80,XC90,S 40,V 40,S 70,V 70,S 90,C 70,S 60,XC 70,XC 90.

[lanos] wymiana żarówek

bo dużo mowicie o tym jakie kupić ale nie mówicie dlaczego to jest lepsze od innych??

Wiesz... po pierwsze jest coś takiego jak testy produktów... i nimi można się kierować zakupując dany towar... po drugie jest też coś takiego jak świadomość konsumencka... czyli jeżeli dany klient kupuje towar i jest z niego zadowolony (np. z dobrego stosunku jakość/cena), to ten klient chwali dany towar... I to samo tyczy się żarówek samochodowych. Pozytywne opinie biorą się z doświadczeń klientów z danym towarem. Im więcej zadowolonych klientów, tym częściej dany towar jest chwalony... Stąd się biorą opinie typu Cytat: że to jest lepsze od tamtego
Co do legalności bądź nie, o tym już stanowi prawo... U nas niestety jest to różnie postrzegane... dla mnie stosowanie "xenonów" za 300 zł made in China (albo jeszcze gorzej) jest co najmniej wieśniackie... zwłaszcza do samochodów za max. 5 tys zł, których właściciele chcą jedynie, aby "świeciły na niebiesko". Są przepisy, które regulują kwestię stosowania "xenonów" i jasno z nich wynika, że nie można ich montować w samochodach, których konstrukcja fabrycznie nie przewidziała ich stosowania...
Fakt, że właściciel takiego "niebiesko" świecącego pojazdu zdecydowanie więcej widzi nie oznacza, że inni dzięki niemu lepiej widzą... ostatnio miałem taki przypadek na drodze... widziałem go za sobą już dobry kilometr... rozsiewał światło na lewo, prawo i kilka metrów do góry...

Najpierw wyglądało to tak...

potem, gdy był bliżej już tak...

A gdy stał na pasie obok mnie i oświetlał stojącego przed nim Mercedesa, to prezentowało się to tak...


Fotki niestety robione komórką, więc nie oddają intensywności z jaką delikwent raził innych kierowców... Co ciekawe w te ksenony wyposażony był niemiecki cud techniki - Volkswagen Passat kombi B3... Szczerze się dziwię, że w tej sytuacji nie zatrzymał go pierwszy lepszy patrol policji, zatrzymując kierowcy Passata dowód rej. i wlepiając mandat za stwarzanie zagrożenia na drodze...

Tu Się Witamy

witam, Mam na imie Marcin, jezdze vw passat b3, chcialbym wszystkich posiadaczy Opli pozdrowic od Volkswagen Klib Łódź. Widzimy sie w kazdy czwartek

Volkswagen Corrado


Volkswagen Corrado jest 3-drzwiowym, coupe stworzonym przez Volkswagena, a produkowanym przez Karmanna w Osnabruck. Do budowy zastosowano płytę podłogowa z Passata B3 w tylnej części a przód był wspólny z Golfem i Jettą. Wiele części mechanicznych było wspólnych z innymi Volkswagenami. Corrado produkowano od 1988 do 1995 r. a łączna produkcja osiągnęła 97 521 pojazdów.

Początkowo Corrado miało być trzecia wersja Scirocco, lecz ze względu na o wiele wyższa masę i cenę, Volkswagen zdecydował się na zmianę nazwy. Pomimo dodatkowej wagi Corrado oferowało wyjątkowe właściwości jezdne, ustępowało jednak na tym polu swojemu poprzednikowi czyli Scirocco. Ponadto, znalazło się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car". Samochód do dziś ma wielu fanów na całym świecie, którzy wciąż czerpią radość z jego nadzwyczajnych możliwości.

Debiut Volkswagena Corrado odbył się w 1988 r. i posiadał on początkowo dwa silniki o pojemności 1.8 litra: 16-zaworowy o mocy 139 KM (102 k W) jako model podstawowy (oznaczenie KR), oraz doładowany 8-zaworowy znany jako G60 (oznaczenie PG) i dostarczającym 160 KM (118 kW). Nazwa G60 wywodzi się od sprężarki mechanicznej typu G montowanej w tymże modelu, której przekrój przypomina literę "G".

W 1992 wprowadzono do produkcji dwie nowe wersje silnikowe. Pierwsza o pojemności 2.0 litra, 16V (oznaczenie 9A) o mocy 136 KM (100 kW) a druga pojemności 2.9 litra, 12V (oznaczenie VR6) o mocy 190 KM (143 kW). Wersja przeznaczona na rynek północnoamerykańskiej miała pojemność 2.8 litra i moc 174 KM (128 kW). Konstrukcja silnika VR6 była rewolucyjna w owym czasie, ze względu połączenie zalet silników widlastych oraz rzędowych i poprzez umiejscowienie cylindrów pod kątem 15° w pojedynczej głowicy. Pozwoliło to na zmieszczenie silnika 6-cylindrowego w miejsce 4-cylindrowego.

W USA Corrado zadebiutowało w 1990 r., a wycofano je ze sprzedaży w 1994. W Europie produkcja zakończyła się limitowaną edycją "Storm" dostępną tylko w Wielkiej Brytanii. Kilka dyskretnych znaczków, grill w kolorze nadwozia, 15-calowe felgi BBS "Solitude" i standardowo montowane elementy dotychczas dostępne za dopłatą (podgrzewane fotele) to wszystko, co odróżniało model "Storm" od bazowego VR6. Wyprodukowano tylko 500 sztuk: 250 w kolorze Classic Green i 250 w kolorze Mystic Blue (dostępnym tylko w wersji "Storm"). W Niemczech występowała także wersja specjalna "Jet", wypuszczona w 1991 i produkowana do 1992. Wyposażona w silnik G60 wyróżniała się innym wnętrzem. We Włoszech można było kupić wersje "Estoril" wyposażona w koła "Estoril"

Wielu posiadaczy VW Corrado nieustannie modyfikuje swoje pojazdy. Spotkać można wiele doładowanych VR6, układów hamulcowych z współczesnych sportowych wersji Golfa, Audi lub Seata. Coraz częściej pojawiają się przekładki wszechobecnych silników 1.8T, czasem można spotkać nawet wersje z napędem na 4 koła,w Polsce jak na razie,wiadomo jest o jednym takim egzemplarzu.Do budowy zastosowany został kompletny układ napędowy z vw golfa syncro,a napędza go około 250 konny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2000cm3 i 16 zaworach.

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado



Volkswagen Corrado jest 3-drzwiowym, coupe stworzonym przez Volkswagena, a produkowanym przez Karmanna w Osnabruck. Do budowy zastosowano płytę podłogowa z Passata B3 w tylnej części a przód był wspólny z Golfem i Jettą. Wiele części mechanicznych było wspólnych z innymi Volkswagenami. Corrado produkowano od 1988 do 1995 r. a łączna produkcja osiągnęła 97 521 pojazdów.

Początkowo Corrado miało być trzecia wersja Scirocco, lecz ze względu na o wiele wyższa masę i cenę, Volkswagen zdecydował się na zmianę nazwy. Pomimo dodatkowej wagi Corrado oferowało wyjątkowe właściwości jezdne, ustępowało jednak na tym polu swojemu poprzednikowi czyli Scirocco. Ponadto, znalazło się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz pojeździć przed śmiercią" ogłoszonej przez brytyjski magazyn "Car". Samochód do dziś ma wielu fanów na całym świecie, którzy wciąż czerpią radość z jego nadzwyczajnych możliwości.

Debiut Volkswagena Corrado odbył się w 1988 r. i posiadał on początkowo dwa silniki o pojemności 1.8 litra: 16-zaworowy o mocy 139 KM (102 k W) jako model podstawowy (oznaczenie KR), oraz doładowany 8-zaworowy znany jako G60 (oznaczenie PG) i dostarczającym 160 KM (118 kW). Nazwa G60 wywodzi się od sprężarki mechanicznej typu G montowanej w tymże modelu, której przekrój przypomina literę "G".

W 1992 wprowadzono do produkcji dwie nowe wersje silnikowe. Pierwsza o pojemności 2.0 litra, 16V (oznaczenie 9A) o mocy 136 KM (100 kW) a druga pojemności 2.9 litra, 12V (oznaczenie VR6) o mocy 190 KM (140 kW). Wersja przeznaczona na rynek północnoamerykańskiej miała pojemność 2.8 litra i moc 174 KM (128 kW). Konstrukcja silnika VR6 była rewolucyjna w owym czasie, ze względu połączenie zalet silników widlastych oraz rzędowych i poprzez umiejscowienie cylindrów pod katem 15° w pojedynczej głowicy. Pozwoliło to na zmieszczenie silnika 6-cylindrowego w miejsce 4-cylindrowego.

W USA Corrado zadebiutowało w 1990 r., a wycofano je ze sprzedaży w 1994. W Europie produkcja zakończyła się limitowaną edycją "Storm" dostępną tylko w Wielkiej Brytanii. Kilka dyskretnych znaczków, grill w kolorze nadwozia, 15-calowe felgi BBS "Solitude" i standardowo montowane elementy dotychczas dostępne za dopłatą (podgrzewane fotele) to wszystko, co odróżniało model "Storm" od bazowego VR6. Wyprodukowano tylko 500 sztuk: 250 w kolorze Classic Green i 250 w kolorze Mystic Blue (dostępnym tylko w wersji "Storm"). W Niemczech występowała także wersja specjalna "Jet", wypuszczona w 1991 i produkowana do 1992. Wyposażona w silnik G60 wyróżniała się innym wnętrzem. We Włoszech można było kupić wersje "Estoril" wyposażona w koła "Estoril"

Wielu posiadaczy VW Corrado nieustannie modyfikuje swoje pojazdy. Spotkać można wiele doładowanych VR6, układów hamulcowych z współczesnych sportowych wersji Golfa, Audi lub Seata. Coraz częściej pojawiają się przekładki wszechobecnych silników 1.8T, czasem można spotkać nawet wersje z napędem na 4 koła,w polsce jak na razie,wiadomo jest o jednym takim egzemplarzu.Do budowy zastosowany został kompletny układ napędowy z vw golfa syncro,a napędza go około 250 konny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemnosci 2000cm3 i 16 zaworach.

Źródło: Wikipedia

volkswagen jetta II

Witam!
Kilka dni temu zostałem szczęśliwym posiadaczem VW. Długo zastanawiałem się co kupić, myślałem nad Passatem B3 kombi, Scirroco, ale najbardziej rozważałem zakup Golfa lub Jetty mkII. Ostatecznie wybór padł na Jettę.

A więc do rzeczy:
Auto jest z 1991 roku i jestem jego 4 właścicielem (porzedni właściciel jeździł nią 11 lat). Przebieg jest dosyć symboliczny i wynosi nieco ponad 150 tys km (raczej rzeczywisty). Silnik 1.6l o oznaczeniu PN (o ile dobrze kojarze)
Wersja wyposażenia chyba CL (taki znaczek znalazłem w schowku )

Przeróbek narazie nie ma żadnych, ale sukcesywnie będzie się coś pojawiać.
Na pierwszy ogień idzie porządne czyszczenie i pranie tapicerek,
następnie felgi (jeszcze się waham jakie), zawieszenie (najprawdopodobniej gwintowane) no i jakieś audio (nic specjalnego - ma dobrze grać ), większych modyfikacji wnetrza i nadwozia nie przewiduję przynajmniej narazie ale czas pokaże.

Kilka fotek:

Zobaczcie co robią na Allegro

[quote="tomusn"]Klikam szukaj: Mirage, a on mi wyrzuca spojler do Prelude, no to ja szukaj na stronie i wyszło mi to, czcionką 5 napisane w kolorze tła

Alfa Romeo:145,146,155,156,164,147,166.
- Audi:A2,A3,A4,A6,A8,B3,B4,C4(80,90,100),TT,Allroad.
- BMW:Z3,Seria3,5,7,(E30,E36,E46,E39,E38,E32),X3,X5.
- Chrysler:Voyager,Neon,Stratus,Vision,Grand Voyager,Cirrus,Sebring,300M,PT Cruiser.
- Citroen:AX,Saxo,ZX,Xsara,Xantia,XM,Evasion,C3,C2,C5,C8,Xsara Picasso,Berlingo,Jumpy.
- Daewoo:,Nexia,Espero,Lanos,Nubira,Leganza,Matiz,Tacuma.
- Fiat:Tipo,Palio,Tempra,Punto,Barchetta,Bravo,Marea,Ulysse,Siena,Albea,Stilo,Doblo,Multipla,Ulysse,Brava,Ducato.
- Ford:Fiesta,Ka,Puma,Escort,Mondeo,Scorpio,Galaxy,Maverick,Probe,Taurus,Windstar,Explorer,Fusion,Focus.
- Honda:Civic,CRX,Accord,Prelude,Legend,CR-V,Logo,Jazz,Hr-V,CR V,HR V.
- Hyundai:Accent,Coupe,Lantra,Elantra,Sonata,Atos,Terracan,Santa Fe,Sorento.
- Jaguar:XJ6,XJ8,XJR8,XK8,X-Type,S-Type,XJ,XK,X type,S Type.
- Jeep:Cherokee,Grand Cherokee.
- Kia:Pride,Sephia,Clarus,Sportage,Rio,Carnival.
- Lancia:Y,Delta,Dedra,Kappa,Thesis,Lybra.
- Land Rover:Freelander,Discovery,Range Rover,Defender.
- Lexus:LS 400,SC 300,SC 400,GS 300,LX 450.
- Mazda:121,323,626,MX-3,MX-6,Xedos 6,Xedos 9,MX-5,RX-7,MPV,Demio,Mazda-2,3,6.
- Mercedes:KlasaA,C,E,S,CLK,CL,SL,ML,G,SLK,Smart,Vaneo,V klasa,Vito,Sprinter.
-Mitstsubishi:Colt,Lancer,Eclipse,Carisma,Galant,3000GT,SpaceRunner,SpaceWagon,SpaceGear,Pajero,Mirage,Jeep,Challenger,Space Star,Pajer Sport,Pinin.
- Nissan:Micra,Almera,Sunny,Primera,Vanette,Maxima,200 SX,300 ZX,Terrano 2,Pathfinder,Patrol GR,Serena,Almera Tino,X-Trail.
- Opel:Astra,Kadett,Corsa,Tigra,Vectra,Calibra,Omega,Agila,Zafira,Sintra,Frontera,Monterey,Meriva,Signum,Kadett,Frontera.
- Peugeot:106,206,205,306,406,605,405,806,Partner,Boxer,607,307,807,407.
- Plymouth:Neon,Voyager,Grand Voyager.
- Porshe:Boxster,911,911 Carrera GT2,Cayenne.
- Renault:Twingo,Clio,Megane,Laguna,Safrane,Espace,Renault9,11,18,21,19,Thalia,Kangoo,Trafic,Vel Satis,Avantime,Grand Espace,Scenic.
- Rover:100,200,400,600,800,25,45,75.
- Saab:900,9000,9-5,9-3.
- Seat:Marbella,Arosa,Ibiza,Cordoba,Toledo,Alhambra,Leon,Vario.
- Skoda:Felicia,Octavia,Fabia,Superb.
- Subaru:Impreza,Legacy,Vivio,Forester,Justy,Outback.
- Suzuki:Alto,Swift,Baleno,Samurai,Vitara,Cervo,Waron,Escudo,Jimny,Wagon R+,Ignis,Grand Vitara.
-Toyota:Starlet,Corolla,Paseo,Celica,Carina,Picnic,MR2,Camry,Supra,Rav-4,LandCruiser,Previa,Starlet,Rav4,Crown,Land Cruiser,80,100,120,Avensis,Yaris,CorollaVerso,AvensisVerso,MR 2,Lexus IS,GS,Land Cruiser,Lexus RX 300,Corolla Verso,Avensis Verso.
- Volkswagen:Golf,Polo,Polo Classic,Vento,Passat,Sharan,Multivan,T4,T5,Bora,Jetta,Phaeton,Corado,Touareg.
- Volvo:S40,V40,S70,V70,S90,V90,C70,S60,XC70,C80,XC90,S 40,V 40,S 70,V 70,S 90,C 70,S 60,XC 70,XC 90.[/quote

Szpiegowski szyfr!!,Ty dasz radę wierzę w Ciebie!!!!!!!!
JJ

Tylna zawiecha

W przyszłym miesiącu planuje zakup tylnych amorków i w związku z tym chciałbym tył troszkę podnieść do góry, przeczytałem wszystkie wątki związane z tym, ale to tylko suche fakty nie poparte zdjęciami efektów końcowych. Piszecie, że podchodzą z Passata B3/B4 kombi i Golfa III kombi, przydała by się fotka tych sprężyn wymiary(liczba zwojów, wysokość), i jak auto wygląda po złożeniu. Bo szczerze mówiąc przeglądałem allegro i po tym już zgłupiałem. Zobaczcie sami:

Wszystkie aukcje jednego gościa Dawidek-

No to lecimy SPRĘŻYNA SPRĘŻYNY TYŁ VW GOLF III KOMBI

Cytat: Przedmiotem sprzedaży są bardzo dobrej jakości

NOWE  tylne SPRĘŻYNY
do
VOLKSWAGENA
Zastosowanie w pojazdach:
- Golf III 09.1991-09.1997r 1.4; 1.6; 1.8; 1.9 D; 1.9 TD; 2.0 GTI 8V; 2.0 GTI 16V
(tylko modele o typie nadwozia kombi)
Do zakupu dołączam kartę gwarancyjną na okres 12-stu miesięcy (przy zakupie 2 sztuk)



a tak wygląda sprężyna:


SPRĘŻYNA SPRĘŻYNY TYŁ VW PASSAT B3 1988-1992

Cytat: Przedmiotem sprzedaży są bardzo dobrej jakości

NOWE tylne SPRĘŻYNY
do
VOLKSWAGENA
Zastosowanie w pojazdach:
- Passat 1988-06.1992r 1.6; 1.6 TD; 1.8; 1.9 D; 1.9 TD; 2.0; 2.0 16V
(wszystkie modele oprócz kombi)

Do zakupu dołączam kartę gwarancyjną na okres 12-stu miesięcy (przy zakupie 2 sztuk)



Foto:


i

Passat B3 Kombi:
SPRĘŻYNA SPRĘŻYNY TYŁ VW PASSAT B3 KOMBI

Cytat:  Przedmiotem sprzedaży są bardzo dobrej jakości

NOWE tylne SPRĘŻYNY
do
VOLKSWAGENA
Zastosowanie w pojazdach:
- Passat B3 1988-1992r (tylko dla modeli o typie nadwozia kombi)

Do zakupu dołączam kartę gwarancyjną na okres 12-stu miesięcy (przy zakupie 2 sztuk)



Foto:


I powiedzcie mi proszę co wybrać.

Amorki planuje jakieś nie drogie gazówki. Jakie są tanie i w miarę dobre?

Nowości A.D. 2007

Nowy rok czas zacząć! Koniec z wszelkimi podsumowaniami 365 minionych dni, czas na zapowiedzi tego, co stanie na kołach w 2007 roku.


Volkswagen Cross Golf

Oto nowości A.D. 2007. Miłej lektury!

STYCZEŃ:

Brilliance BS6,
Cadillac SRX (tylnonapędowy),
Dacia Logan kombi,
Daihatsu Materia,
Honda CR-V,
Kia Cee’d,
Land Rover Range Rover Sport TDV8,
Lexus LS 460,
Mazda BT-50, 3 MPS,
Maybach 62S,
Mercedes S63 AMG, SLR 722,
Suzuki Swift Sport,
Volvo XC60 (wersja studyjna),
VW Cross Golf.

LUTY:

Alfa Romeo Spider,
Audi TT Roadster,
BMW X5,
Cadillac STS 4x4,
Honda FR-V (face lifting),
Hyundai Coupe (face lifting),
Mazda MX-5 RC,
Mitsubishi Outlander, Pajero,
Peugeot Expert Van,
Seat Leon Cupra,
Toyota Yaris TS,
VW Touareg (face lifting).

MARZEC:

Alfa Romeo 147 Q2,
BMW Hydrogen 7, 3 Cabrio,
Cadillac STS-V,
Hyundai Gradeur (diesel),
Lamborghini Murcielago LP 640 Roadster,
Land Rover Freelander,
Maserati Quattroporte (face lifting),
Mazda 2,
Mercedes S 420 CDI, C,
Porsche Cayenne (face lifting),
Skoda Oktavia Scout,
Smart Fortwo,
Ssang Yong Actyon Sports,
Toyota Auris,
VW Cross-Touran.

KWIECIEŃ:

Alfa Romeo GT Q2,
Audi R8,
BMW 5 (face lifting),
Cadillac XLR-V,
Citroen C4 Picasso 5cio miejscowy,
Fiat Bravo,
Ford Mondeo Kombi,
Honda Civic Type R,
Jeep Wrangler,
Land Rover Defender (face lifting),
Mazda CX-5 (wersja studyjna),
Peugeot 207 CC, 207 RC,
Renault Megane RS,
Seat Altea XL 1,6 TFSI,
Skoda Fabia,
Toyota Hilux 3,0,
VW Phaeton (face lifting), Passat 2,0 Blue Motion.

MAJ:

Audi A5 Coupe,
BMW M5 Touring,
Cadillac BLS Kombi,
Chrysler Sebring,
Ford Mondeo Sedan,
Mini One (diesel),
Opel Corsa OPC,
Volvo S40 (face lifting), V50 (face lifting),
VW Golf Variant.

CZERWIEC:

Aston Martin Vantage Volante,
Audi A8 (face lifting),
BMW 1 (trzydrzwiowe),
Brilliance BS4,
Dodge Nitro, Avenger,
Honda Civic Type S,
Mercedes S 350 4Matic,
Nissan Tiida,
Renault Twingo,
Rolls-Royce Convertible,
Toyota Corolla Verso,
VW Passat R36.

LIPIEC:

Audi Q7 4,2 TDI,
Daihatsu Cuore,
Hyundai FD (Arnejs),
Lexus LS 600h (wersja przedłużona),
Saab 9-3 Cabrio.

SIERPIEŃ:

BMW M3 Coupe,
Chrysler Sebring Cabrio,
Maserati Coupe,
Mazda CX-7,
Saab Sport Sedan,
Volvo V70,
VW Scirocco.

WRZESIEŃ:

Alpina B3 Cabrio,
Aston Martin Rapide, DBS,
BMW 6 (face lifting),
Bugatti Veyron Targa,
Dodge Caliber SRT4,
Citroen C-Crosser,
Honda Accord,
Jaguar S-Type,
Jeep Patriot,
Kia Picanto, Cee’d Sportwagon,
Lexus IS 250 CC,
Mazda 6,
Mercedes C 63 AMG,
Mitsubishi Lancer,
Nissan Skyline GTR,
Opel Agila (wersja studyjna),
Peugeot 4007,
Porsche 911 Turbo Cabrio,
Renault Laguna, Laguna Coupe,
Saab Sport Kombi,
Subaru Tribeca (diesel),
Volvo XC70.

PAŹDZIERNIK:

Brilliance BC,
Fiat 500,
Honda NS-X (wersja studyjna),
Hyundai Atos,
Kia Opirus (face lifting),
Peugeot 308,
Skoda Fabia Kombi,
Subaru Impreza.

LISTOPAD:

Alfa Romeo 8C Competizione,
Alpina B3,
Audi A4,
Bentley Continental GT (face lifting),
BMW 1 Coupe,
Cadillac CTS,
Hyundai FD Kombi,
Lancia Phedra (face lifting),
Mini Clubman,
Porsche 911 GT2,
Suzuki Swift (diesel),
Toyota Land Cruiser 140,
VW Passat CC.

GRUDZIEŃ:
BMW X Coupe,
Kia Cee’d Sportyhatch,
Lancia Musa (face lifting),
Lexus IS 500,
Mercedes C Kombi,
Mitsubishi Outlander V6,
Suzuki SX4 Sedan,
VW Tiguan.

Źródło: Auto Motor i Sport (Nr 1 styczeń 2007)

A oto nowa Laguna ktora wejdzie na rynek juz we wrzesniu tego roku:


[FIAT LINEA] <<< CO SADZICIE O TYM MODELU >&g

Cytat:Przymierzam się do kupna tego samochodu
Jak z funkcjonalnością, awaryjnością, jak Ci się silnik spisuje
Chyba jest on stosunkowo słaby do całego samochodu
Ogólnie to wszystko mnie interesuje - wady i zalety tego modelu



Karoseria
Samochód w obrysie karoserii jest szerszy i dłuższy niż np. Opel Vectra B, Avensis 1 czy Fiat Marea Weekend. Wysokość taka sama. Różnice oscylują w granicach 2-8 cm w zależności od tego na który wymiar patrzeć. Rozstaw osi jest tylko o 3 cm mniejszy niż w Vectrze B lub Avensis 1. Obrys karoseri jest tak przemyślany, że można wjeżdzać na grubość lakieru.
Drzwi szerokie, szeroko się otwierają. Miejsca z przodu i z tyłu zajmuje się bez kłopotów. Szczególnie z tyłu nie trzeba się gimnastykować aby zająć miejsce.

Funkcjonalność
Bagażnik - 500 litrów.
Brak w nim pałąkowatych zawiasów więc bez kłopotu upakujesz go pod sam czub. Powierzchnia -do środka wchodzą 4 skrzynki/kosze ułożone obok siebie w kształcie odwróconej litery T. Po bokach jeszcze jest sporo miejsca aby upychać mnóstwo reklamówek. Nie włożysz jednak TV, bo jest zbyt wąski otwór. Dla porównania Passat B3 miał 495 litrów. Bagażnik nie przypomina studni.
W samochodzie brakuje pojemniejszych schowków. Ten obok pasażera jest zbyt płytki. Na drzwiach też są zbyt płytkie. Brakuje też schowków w bagazniku na bocznych ściankach przy tylnych lampach.

Kokpit
w kolorze czarnym, siedzenia czarno-popielate. Na bokach są plastiki, ale akurat pod łokciami i poniżej łokci już jest tapicerka. Plastiki konsoli i boków twarde, ale pomimo tego wnętrze wygląda przytulnie i nie ma się do czego w nim doczepić. Konsola dosyć mocno wysunięta do kierowcy. Siedząc na fotelu nie sposób dotknąć skraju szyby przy nawiewach. To skutek mocno pochylonej przedniej szyby. Pierwsze wrażenie gdy zasiądziesz za kierownicą jest trochę dziwne, bo konsola daje poczucie dużej przestrzeni, a boczne trókątne szybki pogłębiają to uczucie. Ale jest OK. Jak przesiadasz się do zwykłego samochodu, masz wrażenie że kokpit zawinie Ci się jak szal wokół szyji

Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Zegary średniej wielkości, czytelne, podświetlone na bursztynowo. Początkowo wydają sie zbyt małe szczególnie w stosunku do VW, ale są OK. Komputer pokladowy pomiędzy nimi też świeci na bursztynowo. Pokazuje spalanie chwilowe, średnie, dystans, prędkość średnią, potencjalny zasieg, czas jazdy. W sumie do dyspozycji są dwa niezależne liczniki (np. możesz zmierzyć przebieg tygodniowy i przebieg w skali miesiąca równocześnie). Nie podoba mi się to, że jak zatrzymasz się w trasie i włączysz zapłon ale nie uruchomisz silnika, to czas przejazdu jest też liczony, przez co zaniża Ci średnią trasy.
Trzeba się przyzwyczaić do włączania wycieraczek. Nie pociaga się gałki w dół tylko przekręca się jej czubek. Brak możliwości czasowej regulacji machania wycieraczek. Robi to automat w zalleżności od prędkości samochodu. Jest to moim zdaniem mało ergonomiczne rozwiązanie - gałkę trzeba za każdym razem łapać dłonią, zamiast końcem palców pochnąć całą dźwigienkę. Odrywasz rękę od kierownicy i po pewnym czasie to drażni.
Dostęp do radia fabrycznego bardzo wygodny. Wszystkie klawisze wyraźnie podświetlone. Dodatkowo kierownica ma wbudowane klawisze do obsługi radia. Są jednak zbyt twarde i nie wpadają pod palce. Za to są precyzyjne. Kierownica i lewarek zmiany biegów pokryte skórą.
Drażni mnie również lampka sygnalizująca włączenie świateł drogowych - razi, w dodatku niebieskim światłem.

Wentylacja
Klimatyzcji jeszcze nie sprawdzałem, bo jest zima.
Ogrzewanie - jestem zawiedziony. Nie wydajnością, tylko tym że diesel wolno się nagrzewa i przez to musi minąć sporo czasu zanim zacznie dmuchać ciepłe powietrze. Ale później jest już OK.
Odparowanie szyb to nie jest żaden problem. Bardzo dobrze pomaga w tym klima. Dmuchawa na biegu nr 1 jest praktycznie niesłyszalna. Na biegu nr 2 jest już trochę głośniej. 3 i 4 to już hałas. W praktyce 2-ka wystarcza aby odparować szyby. Bez włączonej dmuchawy świeże powietrze nie dostaje się do środka.

Fotele
wygodne. Tapicerka dobrej jakości, ładnie uszyta. Można spokojnie przejechać 400 km i po zakończeniu podróży nie wysiadasz zgięty w pół oraz nie będzie Cię boleć d..a i kręgosłup.
Tylna kanapa - nie podróżowałem, ale jest wygodna.

Przestrzeń
Przód: ja mam 180 cm wzrostu. Z przodu bez kłopotów znalazłem swoją pozycję. Pasażer z boku również jest zadowolony. Środkowa konsola nie przeszkadza ani kierowcy ani pasażerowi (nie uwiera przez swoją szerokość)
Tył: jeśli przesiądę się do tyłu, to układając się luźnie na siedzeniu (na pijaka ) i składając obie nogi razem, zaledwie muskam nimi tylni fotel. Mylne jest pierwsze wrażenie gdy wsiądzie się na sztywniaka. Wtedy daje się odczuć zawadzanie głową o linię dachu. Ale to tylko pozory, bo na sztywniaka się nie jeździ.
Nad głową z przodu i z tyłu (patrz warunek wyżej) jest sporo miejsca.
4 osoby będą podróżować komfortowo. Na 5 osób to już tylko na krótkie dystanse.
Ogólnie wnętrze nie przyprawia o klaustrofobie. Jest jasne.

Widoczność
Widok przez przednią szybę i boczne szyby jest bez zarzutu. Istnieje memonet, w którym przeszkadza przedni słupek - trzeba uważać jak się robi skręt na skrzyżowaniu aby nie zgarnąć pieszego, bo idealnie chowa się za tym słupkiem gdy akurat wchodzi na przejście.
Lusterka oddają doskonale to co się dzieje za samochodem. Lusterko środkowe w linei się przydaje nie tylko do sprawdzania co masz na głowie Cofanie na lusterka wzorcowe, ale długi tył aż się prosi o czujniki parkowania.

Mechanika
Układ kierowniczy
Wspomaganie hydrauliczne bez elektrycznych wspomagaczy. Masz pełną kontrolę nad tym co się dzieje z kołami (chodzi o przeciażenia). W trasie działa wystarczająco cięzko aby dobrze się prowadził (nie myszkuje przy byle drgnięciu). Na parkingu lekko się manewruje pomiędzy samochodami.

Zawieszenie
Samochód dobrze się prowadzi. Jest przewidywalny. Mi osobiście przeszkadza trochę zbyt twarde zawieszenie. Nie czuje się każdej dziurki ani nierówności, ale od limuzyny oczekiwałem bardziej łagodnej charakterystyki zawieszenia. Za to zawieszenie prowokuje do bardziej agresywnej jazdy niżby to wynikało z linii samochodu. Lubię nim jeździć.

Hamulce
Jak dla mnie zbyt czułe. Za pierwszym razem jak prowadzisz, można sobie nabić guza o szybę. Są przewidywalne ale, trzeba je traktować z wyczuciem. Do tej pory zdarza mi się zbyt mocno przyhamować

Skrzynia biegów
Chodzi lekko, ale nie jest to ten rodzaj skrzyni, która sama wie który bieg zapiąć. Wsteczny czasem haczy, ale o tym FIAT pisze w instrukcji więc taki jej urok. Denerwuje trochę luz 3 mm na samym drążku. To też przypadłość skrzyni.

Silnik - ekonomika
Zużycia paliwa w litrach /100 km:
miasto:
korki/jazda płynna - 50/50: 6,5 - 7 litrów ON

trasa:
jazda spokojna 100-110 km/h: 4,7 -5,1 l ON
jazda bardziej agresywna 110-140 km/h - 5,2 l ON
autostrada 150 km/h - 7,5 l ON

Obecnie zauważyłem, że spalanie spadło - być może sterownik silnika stwierdził, że docieranie się zakonczyło - spalanie po mieście oscyluje w pobliżu 6,5 l ON i jest takie jak podaje FIAT. Przez miasto przelatuje z reguły z prędkością 80 km/h. Dosyć dużo hamowań po drodze.
Sądzę, że wtrasie też spadnie spalanie.

Trakcja
Silnik 1.3Multijet ma 90KM. Jest to silnik 4-o cylindrowy 16-o zaworowy, ale kręci się jak zwykły diesel tzn pomiędzy 2000-4000 obr/min, plus do tego jeszcze 1000. Podobno odcięcie następuje przy 5100 obr - osobiście nie sprawdzałem.
Maksymalna moc 90KM występuje przy 4000 obr/min (moment obrotowy ok 170 Nm)
Maksymalny moment 205 Nm występuje przy 1800 obr, po czym spada wraz ze wzrostem obrotów.
Z ciekawostek - silnik nie posiada paska rozrządu. FIAT stosuje w jego miejsce łańcuszek rozrządu. Odpada problem wymiany co 50 tyś

Jest to idealny odpowiednik silnika volkswagena 1.9TDI o mocy 90KM

Wrażenia z jazdy po mieście
Samochód ma niezbyt dobrze dobrane dwa pierwsze biegi. Jedynka jest za krótka a dwójka zbyt wysoko się zaczyna. Do tego dochodzi turbodziura. Aby bez problemu zapiąć dwójkę tzn wstrzelić się w najwyższy moment obrotowy, trzeba na jedynce rozkręcić silnik do 3 tyś obrotów. W trakcie zmiany biegu obroty spadają do 2 tyś akurat w ten zakres, który jest potrzebny do żwawego przyspieszania. Niska pojemność silnika powoduje, że poniżej 1800 obr/min silnikowi brakuje werwy. Z kolei ruszanie mając na obrotomierzu 2 tyś obrotów i spory moment może skutkować szybszym zużyciem sprzęgła i poślizgiem kół.

Moment obrotowy jest tak duży, że na mokrym asfalcie przyspieszanie na dwójce jest lekko uciążliwe, ponieważ koła po prostu się ślizgają. Trzeba delikatnie wciskać pedał przyspieszenia. Dlatego rozpędzanie się na 1-ce i 2-ce to raczej tylko nabieranie prędkości po to aby już włączyć bieg 3-ci. Po włączeniu 3-go biegu odejście jest już mocno odczuwalne. Nie można zbyt mocno szarżować, bo można komuś wjechać w d..e. Samochody benzynowe, które zdążą odjechać, po chwili dopada się i to ze znaczną różnicą prędkości. Podobnie ruszanie z pod świateł. Jeśli przede mną stoi jakiś wolniejszy samochód, muszę uważać aby zbytnio nie docisnąć gazu, bo przez jakiś czas nie dzieje się nic a później nagle turbina zaczyna zdrowo doładowywać i w krótkim okresie czasu (2-4 sekundy) masz duży przyrost prędkości. Dlatego z konieczności musisz się wlec, a to znowu oznacza jazdę na biegu, który nie zapewnia dynamiki inaczej masz hałas silnika.

W mieście jazda turbodieslem jest męcząca przez turbodziurę. W sumie można tym silnikiem toczyć się przy 1500 obr, ale dynamika wtedy jest marna i aby wyrwać do przodu, trzeba zredukować bieg. Dlatego po mieście trzeba mocno mieszać skrzynką biegów aby jako tako jechać.

Poza tym diesel nie wypacza błędów - szczególnie przy redukowaniu biegów w dół. Trzeba go łagodnie temperować sprzęgłem.

Wrażenia z jazdy w trasie.
W trasie jest super. Podczas jazdy w zasadzie używam tylko 4-ki i 5-ki. Pomijam momenty ruszania z miejsca i jazdę w korkach. W miejscu, gdzie w silniku benzynowym zapinałem bieg nr 3 aby zacząć wyprzedzanie, w tym silniku jadąc na 4-m biegu niaciskam pedał do oporu i po chwili manewr wyprzedzania jest już wspomnieniem.
Ten silniczek dobrze się czuje począwszy od 2300 obr.
Musiałem się przyzwyczaić do tego, że aby wykrzesać dobre przyspieszenie, trzeb wcisnąć pedał na 3/4 lub więcej - inaczej niż w benzyniaku.

Dynamika
Silnik dobrze sobie radzi z samochodem gdy jedzie w nim dwie osoby. Gdy już wsiądzie 3 konkretne osoby dorosłe lub 4-y przeciętne, zaczyna mu już brakować powera.

Tak więc jazda samemu może być frajdą, ale rodzinny wypad jest już tylko średnio dynamicznym przemieszczaniem się.

Powinieneś też zweryfikować swoje podejście do diesla. W silniku benzynowym moc idzie w parze z momentem obrotowym. Wraz ze wzrostem obrotów moment wzrasta. Później zaczyna intensywnie opadać. Po chwili łapie się maksymalną moc. Ale i ona spada.
W dieslu jest na opak. Duży moment masz na samym początku. Wraz ze wzrostem obrotów moment zaczyna spadać i często jest tak że zmieniasz bieg na wyższy nawet nie próbując dokręcić się do maksymalnej mocy, bo w samochodzie jest już spory hałas. Jednak nie jest tak, że Ci ta moc zanika. Akurat gdy zapinasz wyższy bieg, masz moment tak duży jak w silniku benzynowym 2.0 115 KM VW
To momentem jedziesz, a nie mocą maksymalną. Dlatego dieslem tak fajnie się wyprzedza. Żeby to zrozumieć, trzeba się przejachać dieslem.
W Linei beznynowe 90KM pewnie byłoby takie sobie, ale w dieslu 90KM masz taki moment jak we wspomnianej benzynie 2.0 A paliwa spalasz duużo mniej. Inną sprawą jest, że benzyna spokojnie rozkręci się do 5500 obr, gdzie diesel już dawno wymięka. Więc na początku bardziej ostro mozna nią pojechać.

W sumie ten Multijet jest wystarczający, ale gdyby był 1.9Multijet 120KM, mocy byłoby w sam raz na gromadniejsze podróże.

Hałas
Gdy silnik jest zimny - na samym początku słychać klekot.
Gdy się rozgrzeje - jest nawet cichy. Na tyle, że nie zwraca się uwagi iż jedzie się klekotem. Ale napewno nie jest to taki dźwięk jak benzynowca.
Nawet przy 3 tyś obr hałas jest całkiem znośny.

Awaryjność
Nowy samochód - narazie nic się nie dzieje.

Inne
Podoba mi się odryglowanie bagażnika z pilota. Super sprawa przy zakupach. Patent jest stary, ale doskonale się sprawdza.
Podoba mi się fakt, że oświeltelnie wnętrza (są dwie lampki przód i tył) jest zintegrowane z centralnym zamkiem. Otwierasz samochód i jednocześnie zapala Ci się wnętrze. Zamykasz samochód i oświetlenie natychmiast przygasa. Lampki rozjaśniają się i przygasają stopniowo.
Podoba mi się, że komputer informuje o niedomkniętych drzwiach podając przy tym komunikat które dokładnie drzwi są niedomknięte.
Centralny zamek jest zintegrowany z czujnikiem predkości. Po przekroczeniu 20 km/h domykane są wszyskie zamki (mozna to wyłączyć)
Radio ma wbudowany czujnki który reaguje na prędkość (lub hałas?) Jadąc szybciej subtelnie się podgłaśnia.
Samochód ma wbudowaną funkcjonalność "Follow me". Po wyłaczeniu silnika i świateł, możesz zapalić długie światła na krotność 30 sekund i wysiąsć z samochodu. Przez zadany czas świecą się przednie refllektory i nie wracasz po omacku do domu.

Czy kupiłbym Lineę jeszcze raz?
Tak, ale pewnie skusiłbym się na wersję topową Emotion.

Ale się spisałem

Pzdr
Mirek

Szyk i Styl nr 8 (13)







SZYK I STYL...

Nie do każdego samochodu pasują spojlery, poszerzone błotniki i kubełkowe fotele. Przerabiając niektóre auta należy wykazać się umiarem i umiejętnością wyczucia pewnej granicy w modyfikacjach, której nie należy przekraczać.

Do takich samochodów należy z pewnością VW Passat. Ta limuzyna klasy średniej jako model VW została zaprezentowana w 1973 roku jako model B1. Produkowano go do roku 1981, kiedy to światło dzienne ujrzał kolejny Passat B2, czyli zaraz po premierze w październiku 1980r. Jego produkcja trwała do '87r. Rok później w salonach pojawił się model B3, którego produkcja trwała pięć lat, a po nim B4 sprzedawany w latach 1993-1997. W sierpniu 1996r. pojawił się kolejny już model B5 o oznaczenie wewnętrznym VW - 3B. Zdecydowanie poprawiono i unowocześniono bryłę nadwozia. Tak jak wcześniej - karoseria występowała w wersji sedan i kombi.. Zastosowano montowane wzdłużnie silniki benzynowe: 1,6l (101 KM), 1,8l (125 KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (150/170 KM) i VR6 2,8l (193KM) oraz turbo diesle: 1,9l (90, 110 z pompą rotacyjną) oraz TDi 115KM na pompowtryskiwaczach. W listopadzie 2000 roku VW wykonał lifting wersji B5 (ozn. wewn. 3BG). Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tyłu nadwozia oraz kilku elementów wnętrza. Użyto silników benzynowych: 1,6l (101 KM), 2,0l (115 KM oraz 130KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (170 KM), V6 2,8l (193 KM) oraz turbodiesle: 1,9l TDI (101, 130 KM na pompowtryskiwaczach), 2,0l TDI (136KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5l TDI (150 KM na pompie wtryskowej). Więcej o historii Passata opisywaliśmy w numerze 1(6) 2007. Teraz chcemy przedstawić Wam dwa samochody poddane prywatnemu tuningowi. Nie bójcie się jednak, gdyż właściciele wiedząc z jakim autem mają do czynienia nie poszli w złym kierunku, więc zmiany są delikatne i wyważone, ale zapewne wyróżniają prezentowane VW od seryjnych odpowiedników.

Bordowy "Passek" Andrzeja:
Niejeden z nas chciałby, by pierwszym jego samochodem był VW Passat. Tak właśnie było w przypadku Andrzeja. VW wpadł w jego ręce w spadku po rodzicach. Był to model B5 z 1997 roku z silnikiem o pojemności 1.6 l i mocy 100KM. "Endrju" używał go do jazdy na co dzień, jak każdy "normalny" człowiek. Samochód niczym się nie wyróżniał - ot po prostu zwykły Passat. Niestety silnik naszego VW był jakimś felernym egzemplarzem, bo często lądował u mechanika, aż w końcu praktycznie wyzionął ducha. Typowy Polak w takim wypadku daje do prasy i na serwis aukcyjny ogłoszenie o sprzedaży auta, ale nie w tym wypadku. Andrzej tak zżył się ze swoim samochodem, iż zadecydował o zmianie silnika. Przemyślał jednak wszelkie za i przeciw i stwierdził, że bezsensowny będzie montaż tego samego, dość małego jak na ten samochód, silnika 1600cm3. Wybrano bardziej ambitną drogę i jednostkę napędową. Zlecił znajomemu dostawcy używanych aut zza granicy, aby rozejrzał się dla niego za turbo - dieslem nowej generacji. Długo czekać nie musiał, bo już po miesiącu w przydomowym garażu pojawił się znany i lubiany 1.9 TDi o mocy 115 koni mechanicznych z automatyczną skrzynią biegów. SWAP okazał się trudniejsza i bardziej czasochłonna niż szacowano. Rozgrzebano auto praktycznie do gołej blachy. Oprócz wszystkiego co pod maską trzeba było wymienić cała instalację, bak z pompą oraz dołożyć system ESP i masę czujników. Po nieprzespanych nocach końcu nowe serce "zabiło" pod maską.
Równocześnie "Endrju" zaczął łapać bakcyla tuningowego. Już nie patrzył na swój pojazd jak na maszynę do transportu z punku "A" do punku "B". Najpierw od kolegów, później poprzez Internet i czasopisma zaczęło docierać do niego, że niekoniecznie Passat musi być zwykłym nudnym samochodem zza Odry. Na szczęście napatrzył się na dobrą zachodniopomorską szkołę tuningu wywołaną po części bliskością naszych zachodnich sąsiadów. W tym rejonie niemiecki styl był i jest bardzo popularny. Obok zmian stylistycznych Andrzeja zafascynowały modyfikacje mechaniczne. Chciał podjąć próbę wzmocnienia silnika i złamania bariery 200KM. Zasięgnął informacji i okazało się, że "stopiętnastka" ma słaby dół i słabsze korby. Pomyślał wtedy o silniku z troszkę większym potencjałem już na starcie. Padła kolejna karkołomna decyzja o zmianie "serducha"! Było jednak znacznie prościej niż za pierwszym razem, gdyż SWAP z TDi 115 KM na TDi 130 KM ograniczał się do zmiany silnika ze skrzynią, a większość podzespołów była ta sama. W VW zagościł kolejny diesel ze skrzynią manualna 6-biegową. Jednostka napędowa mimo, że dużo żwawsza, nie miała zostać w pełni seryjna. Na początek został założony duży intercooler dla polepszenia wychładzania silnika, w którym to zmieniono nieco elektronikę sterującą. Zabiegi zmiany programu sterującego i kilku innych detali zajęła się profesjonalna firma TUNE-UP z Gdańska. Po tym zabiegu hamownia wykazała moc oscylującą w granicach 170KM i 400Nm. Oczywiście jak zapewnia Andrzej to dopiero początek i są ambitniejsze plany. Trzeba jednak przyznać, że 170-cio konny silnik i tak ładnie rozpędza masywną "budę" VW.
Gdy prace z silnikiem zostały na dana chwilę ukończone zdecydowano się na lekki usztywnienie karoserii. Została zamontowana markowa rozpórka kielichów firmy Wiechers. Lepiej przyspieszające auto osiągało szybciej większe prędkości, z których trzeba było je skutecznie wyhamować. Z pomocą przyszły nawiercane tarcze hamulcowe Zimmerman. Do tego wymieniono płyn hamulcowy na odpowiednik Motula oraz klocki z serii EBC Green Staff. Te elementy częściowo przysłaniają alufelgi i to nie byle jakie bo "dziewiętnastki" pochodzące od Audi A8 o szerokości 8,5 cala. Zostały one wierzchnio spolerowane i naciągnięto na nie opony 215/35 R19. Felgi dodatkowo wysunięto na zewnątrz poprzez dystanse H&R o szerokości 2,5 cm z tyłu i 1,5 cm z przodu. Aby koła szczelnie wypełniły nadkola, a przede wszystkim aby auto lepiej trzymało się drogi Andrzej zainwestował z zawieszenie gwintowane sprawdzonej firmy Eibach model Pro Street S, które obecnie ustawione jest na około -10cm.
W ten sposób zmodyfikowany Passat prezentował się dobrze, ale miał jeszcze lepiej. Aby podkreślić elegancje i prestiż zakupiono listwy chromowane z modelu highline po liftingu. Zderzaki oraz tylna klapa zostały delikatnie przerobione według własnego projektu. Zderzaki wygładzono zdejmując listwy i zalewając rowki po nich plastykiem. Zamaskowano również w podobny sposób łączenia dokładek, przez co zderzaki wyglądają masywniej. W klapie bagażnika zaspawano znaczek i przymrużono wnękę na tablicę rejestracyjną. Cały samochód pozbawiony jest oznaczeń, brak również logo na grillu firmy Mattig. Przednie gładkie kierunkowskazy posiadają srebrne żarówki aby nie powodowały pomarańczowej poświaty w kloszu kiedy są zgaszone. Większą modyfikację przeszły reflektory. Soczewki bi-ksenonowe "Endrju" postanowił zaadaptować z Audi A6. Rzadko spotyka się jednak przy przeróbce lamp na ksenonowe, aby ktoś montował system poziomowania, czy spryskiwacze. Dbałość o szczegóły sprawiła, ze tutaj mamy oba systemy. Na tym szyling zewnętrzny został zakończony.
Prawdziwa rewolucja miała miejsce we wnętrzu. Tapicerkę wymieniono na połączenie skóry z alcantarą z wersji highline. Samochód został doposażony we wszystkie możliwe dodatki jakie VW montował w Passatach z tych lat - na przykład taki detal jak lampka oświetleniowa od modelu W8. Sporo zainwestowano w car-audio, a właściwie można to nazwać car-audio-video. Pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji w zagłówkach przednich foteli dwa monitory podłączone do tunera telewizyjnego i odtwarzacza DVD. Z przodu wbudowano nawigację z dużym wyświetlaczem, do której również doprowadzony został sygnał z odtwarzacza DVD i tunera TV. Dobrej jakości oryginalny sprzęt audio pozostawiono bez większych modyfikacji, zakupiono jednak subwoofer dużej mocy.
Bordowy Passat z 1997 roku po modyfikacjach posiada lepsze wyposażenie niż niejeden model lat 2001 wzwyż. Przeróbki nie zakłóciły pięknej linii limuzyny, a jedynie lekko ją podkreśliły oraz dodały agresywności i prestiżu. W środku nie pogardziłby wyposażeniem nawet wybredny polityk, który mógłby oglądać obrady sejmu na żywo w trzech monitorach. Do tego plany na kolejny sezon są równie ambitne. Zmiana koloru i pneumatyczne zawieszeni to dopiero przedsmak tego co szykuje Andrzej.

Czarny Passat Krzyśka:
Drugi z opisywanych VW to również model B5, ale po kuracji odmładzającej, czyli po liftingu - B5 FL. Krzysiek od zawsze miał zamiłowanie do sporych samochodów. Po sprzedaży Vectry przymierzał się do auta z koncernu VAG. Miał dylemat pomiędzy Passatem a Audi A4, jednak długie poszukiwania na rynku wtórnym tych modeli to było jak szukanie igły w stogu siana. Przebiegi były często zaniżane, a stan techniczny niezgodny z ogłoszeniem. Historia lubi się jednak powtarzać, więc i w tym przypadku tak jakoś wypadło. Krzysiek, podobnie jak Andrzej, nabył Passata od swojego ojca w 2006 roku. Nabyty został wcześniej przez rodzinę w salonie i pochodził z roku 2002. Pewne w tym momencie było, że przebieg jest oryginalny, a auto jest w 100% bezwypadkowe. Taki zakup był zdecydowanie pewniejszy od auta z komisu bądź ogłoszenia, a jak znam życie to syn u ojca nie przepłacił.
Wizję na przebudowę "Passka" Krzysiek miał już na długo przed tym, jak trafił w jego ręce. Zaowocowało to tym, że jeszcze zanim odkupił samochód po ojcu miał już zakupione sportowe zawieszenie i to nie byle jakie. Właściciel chciał mieć bowiem pełną kontrolę nam wysokością samochodu. Obawy przez zwykłym zawieszeniem sportowym bez możliwości regulacji, gdzie jak okaże się za nisko to będzie za nisko i nie da się tego zmienić, spowodowały zakup "gwintu" znanej i lubianej firmy KW. Krzyśka wizja wywodziła się z delikatnej niemieckiej szkoły tuningu. Porządne zawieszenie już czekało na montaż, trzeba było zająć się poszukiwaniem odpowiedniego "koła". Wybór nie był trudny, gdyz od dłuższego czasu upatrzone były alufelgi z Audi S4 w rozmiarze 18cali z oponami 225/40 Dunlop SP Sport. Tyle, że nie ograniczono się do założenia seryjnych felg na auto. Dla odróżnienia i nadania autu jeszcze bardziej ciemnego klimatu pomalowane je proszkowo na czarny kolor, a wizerunek ten potęgują przyciemnione szyby. Ukoronowaniem zmian w pierwszym sezonie było zakupienie grilla bez znaczka firmy FK.
Gdy zewnętrzny "styling" został chwilowo ukończony postanowiono wzbogacić "nieco" wnętrze. Seryjny ster zastąpiła znacznie poręczniejsza mała sportowa kierownica Raid o średnicy 32cm. Nie zrezygnowano tym samym z poduszki powietrznej, gdyż kierownica ją posiada. Krzyśkowi owy unikat pozostał jeszcze z poprzedniego samochodu. Zakupiono tylko adapter i obszyto ją nową skóra i alcantarą. Zachowanie godne podziwu - tuning nie jest robiony kosztem bezpieczeństwa! Seryjne radio zastąpiono modelem Alipne CDA 9815 oraz wzbogacono o wzmacniacz i subwoofer Axton.
Nie wspomniałem jeszcze o silniku, który tak jak i w Passacie Andrzeja i tutaj jest dieslem. W tym przypadku był to jednak standardowy silnik, więc obyło się bez kosztowanej i czasochłonnej przekładki. 130-sto konny motor zapewniał przyzwoite osiągi, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Podatny na modyfikacje silnik szybko trafiło do speców od chip-tuningu w Warszawie. W firmie Unitronic moc wzrosła do 160KM i 385Nm. W takiej specyfikacji VW pojechał na VW Manie 2006, gdzie wzbudził zainteresowanie wielu VW-maniaków, a jak zapewniał Krzysiek to nie był jeszcze koniec�
Nowy rok to nowy etap prac nad samochodem. Zaraz po zimie na lusterka nałożono chromowane nakładki In.Pro. Najważniejsze jednak dla posiadacza było wzmocnienie hamulców. Mocniejszy silnik trzeba było skuteczniej wyhamowywać. Wymiana płynu hamulcowego na lepszy i montaż klocków EBC miały okazać się wybawieniem z sytuacji. Tak jednak się nie stało, bo hamulce nadal spisywały się "średnio". Podjęto wyzwanie i zaadaptowano jarzma i tarcze z wersji 2,5 TDi. Większe tarcze w połączeniu z oryginalnymi większymi klockami spisywały się znacznie lepiej i nie były tak podatne na przegrzewanie, a dodatkowo jeszcze wymieniono płyn na jeszcze wydajniejszy Motul RBF 600.
Krzysiek zdecydował się jeszcze lekko poprawić auto od strony wizualnej. Najtrudniejszą modyfikacja była przeróbka lamp. Biksenonowe reflektory rozklejono i pomalowano wewnątrz na czarno. Przy okazji modyfikacji założono żarniki o temperaturze 6000K. Wbrew pozorom przerobić przednie lampy Passata nie jest łatwo i wymagana była pomoc osoby zajmującej się profesjonalnie spawaniem plastyku. Zapewniło to jednak trwałość i estetykę wykonania. Z samochodu pozbyto się oznaczeń. Napis TDi został wymieniony na cały czerwony, a znaczek VW na klapie pomalowano na czarno. Jedynym kontrastującym elementem są chromowane listwy wokół bocznych szyb oraz dokupione przez Krzyśka listwy z modelu highline na drzwi i zderzaki. Podobnie jak Andrzej podkreślił tym dostojność VW. Jak widać wiele razy przewija nam się ty słowo "czarno" i "ciemny". Większość elementów jest utrzymana w takim właśnie klimacie. Tworzy to wizerunek prawdziwego "Lorda Dark Vader'a".
Mimo, że auto prowadziło się dobrze na szerokich oponach podjęto próbę poprawy właściwości trakcyjnych. Na tylnej osi pojawiły się dystanse H&R 15mm na stronę, a na przedniej po 15mm. Po tym zabiegu auto zaczęło jeździć jak po szynach. Dla jeszcze lepszej przyczepności zmieniono zawieszenie z KW na twardsze gwintowane tej samej marki co dystanse. Zwiększenie sztywności pozwoliło jeszcze niżej "położyć" Passata, a jak wiadomo w świecie "german stylu" każdy milimetr jest na wagę złota.
Na koniec podjęto próbę jeszcze lekkiego wzmocnienia jednostki napędowej. Wycięto tłumik środkowy i katalizator, co odetkało lekko układ wydechowy, a samochód stał się bardziej elastyczny. Ciekawszą zamianą była wymiana turbiny na "hybrydę" złożoną z turbin od 1.9 TDi 150KM - wirnik strony ciepłej, natomiast strona zimna pochodzi od 2.5 TDi. W tej specyfikacji samochód jeździ do chwili obecnej, i na razie właściciel nie miał niestety czasu zestroić programu sterującego pod nową turbinę, a to zapewne doda jeszcze kilka koni mechanicznych.
VW Krzyśka to kolejny przykład delikatnej stylizacji i dbałości o detale. Pokazuje on także, że tak dostojny samochód jak VW Passat może zostać nieco zmodyfikowany i poprawiony. Polepszy to samopoczucie kierowcy i lekko odróżni auto od pozostałych poruszających się po naszych dziurawych drogach. Krzysiek przymierza się do jeszcze kilku delikatnych modyfikacji. O jego przywiązaniu do szczegółów może świadczyć ostatni zakup - lampka wnętrza z Passata W8.

Podsumowanie:
Ktoś kiedyś mi powiedział, że aut z półki z jakiej pochodzą nasi bohaterowie nie powinno się modyfikować bo jedynie można je popsuć i jak to ujął "zwieśniaczyć". Myślę, że ta i inna osoba po przeczytaniu tego artykułu i przyjrzeniu się obu limuzynom zmieni swoje podejście. Jak widać i taki samochód jak Passat można rozsądnie zmodyfikować. Specjalnie użyłem tego stwierdzenia, bo główną rolę odgrywał tu zdrowy rozsądek. Zmiany powinny być wyważone i dokładnie przemyślane. W tym segmencie nie ma mowy o nakładkach progów czy siatce w zderzaku. Nawet zbyt ordynarna końcówka wydechu mogłaby zepsuć cały efekt. Chłopaki podeszli do sprawy wzorowo, a ich Passaty powinny dać przykład dla tych, którzy chcą "ugryźć ten temat". Andrzejowi i Krzyśkowi gratulujemy wyczucia i smaku.

Text: Łukasz MAPET Janecki
Foto: Mikołaj Urbański
Volkswagen TRENDS

www.trends.com.pl

ew więcej :
http://www.mapet-tuning.c...ssaty/index.htm