Oryginalne nowe czesci do VW, Audi, Skoda, Seat

http://www.sklep.a3-club.net/

Zapraszamy do nowo otwartego internetowego sklepu z częściami i akcesoriami do samochodów z grupy VAG: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen: http://www.sklep.a3-club.net/

Obecnie w ofercie znajdziecie Państwo min.:
- Reflektory przednie oraz lampy tylnie
- Oryginalne dywaniki gumowe (Audi A3 8l 8p, A4,Seat Leon, Toledo, Ibiza, Skoda Octavia, Fabia, Vw golf III, IV, V, Polo, Lupo...)
- Oryginalne aluminiowe nakładki na pedały
- Blendy na głośniki
- Galki zmiany biegów
- Emblematy na klapę tylnia oraz grill
- Akcesoria i gadżety (czapki, smycze, kubki, breloczki...)
- Amortyzatory, sprężyny oraz komplety zawieszeń
- Narzędzia, Oleje
- i wiele innych

Sklep to wspólna inicjatywa klub Audi A3, który tworzą ludzie z pasja i z zamiłowaniem do samochodów. W naszym sklepie możesz liczyć na konkurencyjne ceny, fachowa obsługę oraz oryginalne części z najwyższej polki.

Asortyment sklepu z każdym dnie będzie się powiększał! Pojawia się nowe towary, promocje, upominki.

Ważna informacja dla użytkowników forum A3-Club: musicie zarejestrować się w sklepie, login i hasło z którego korzystacie na forum nie zadziałają w sklepie.

http://www.sklep.a3-club.net/

 

1

Cytat:Bardzo potrzebuje ksiazke do Golfa III 1.6 55 [kW] benzynka. W sieci krazy duzo ale akurat bez uwzglednienia tych silnikow ktore produkowane byly bodaj od 93 r. W zprzedazy wystepuje pod nazwa "VOLKSWAGEN GOLF III Obsługa i naprawa" Bede bardzo wdzieczny.


a moze by sie tak przywitac w odpowiednim dziale
kultura tego wymaga

Ebooki o naprawie samochodów

Mam możliwość pobrania następujących ebooków:

Daewoo Espero - Tom 1 i 2 [PL] [.pdf]
Sam naprawiam - Fiat Seicento [PL] [.pdf]
Sam Naprawiam Samochód - BMW serii 3 [PL] [.pdf]
Sam Naprawiam - Daewoo Tico [PL] [.pdf]
Sam naprawiam samochód - Honda Civic (od października 1987) [PL] [.pdf]
Renault Twingo - Obsługa i naprawa [.jpg] [PL]
Ford Escort i Orion 90-99 [.pdf] [PL]
Renault Clio II - Sam naprawiam [.pdf] [PL]
Poradnik Mechanika [.chm] [PL]
Renault Clio I - Książka Serwisowa [.pdf] [PL]
VW Golf II - 1.6, 1.8 - Sam Naprawiam [.pdf] [PL]
Fiat Punto 1 - Naprawa I Obsługa [.pdf] [PL]
Citroen Ax - Obsługa I Naprawa [.pdf] [PL]
Daewoo Nubira - Naprawa [.pdf] [PL]
Ford Mondeo - Sam Naprawiam Samochód [.pdf] [PL]
Nissan Primera - Obsługa I Naprawa [.pdf] [PL]
Sam Naprawiam - VW Passat [PL] [.pdf]
Sam Naprawiam - Volkswagen Golf III i Vento [.pdf] [PL]

Jak ktoś chce któregoś ebooka, niech napisze, ściągnę i wrzucę na serwer.

1

Bardzo potrzebuje ksiazke do Golfa III 1.6 55 [kW] benzynka. W sieci krazy duzo ale akurat bez uwzglednienia tych silnikow ktore produkowane byly bodaj od 93 r. W zprzedazy wystepuje pod nazwa "VOLKSWAGEN GOLF III Obsługa i naprawa" Bede bardzo wdzieczny.

 

Astra kontra Golf

Od początku roku w klasie kompaktowej panuje zamęt. Najpierw zadebiutował Golf V, chwilę po nim Astra III. Robi się naprawdę gorąco, a będzie jeszcze cieplej - na jesieni wchodzi nowy Focus!
W ubiegłym roku liderem rynku kompaktowego była Toyota Corolla. Z niewielką stratą na drugiej pozycji plasował się Ford Focus, a dosłownie tuż za nim klasyfikowany był Opel Astra II. Volkswagen Golf pod względem sprzedaży nowych samochodów jest daleko w tyle za pierwszą trójką. Niemniej może być bardzo groźnym przeciwnikiem i dlatego należy go brać pod uwagę jako pretendenta do tronu wśród kompaktów.
Odważna, atrakcyjna i dopracowana stylistyka nowego auta z Rüsselsheim świadczy o tym, że Opel bardzo poważnie przygotował się do odparcia ataku.
Wyrazista "twarz" Astry z wielkimi oczami reflektorów patrzy na swego wolfsburskiego rywala niemal agresywnie, a nowoczesny design sprawia, że już na starcie Opel zyskuje przewagę. Oczywiście, projektanci VW odpowiadają natychmiast, że na podstawie swych doświadczeń z 30-letniej produkcji Golfa mogą być pewni, iż ich design nie zestarzeje się jeszcze do co najmniej 2010 roku, a poza tym w ich aucie jest znacznie więcej miejsca. Z tym akurat nie będziemy dyskutować, bo miarka nie kłamie - ładniejsza Astra (choć przestronna) nie zapewnia swym pasażerom takiej swobody jak Golf. Linia dachu opadająca w dół przy klapie bagażnika odbiera siedzącym z tyłu poczucie przestrzeni, a i na szerokość wygrywa Volkswagen. Z przodu kabina Golfa jest szersza o 4,5 cm, a z tyłu o 6 cm!
Jednak nie tylko pod tym względem wnętrze Golfa zwycięża. Kierowca VW ma niezależnie od wzrostu więcej możliwości ustawienia fotela. Ponadto obicia w Golfie są wygodniejsze.
O wiele lepiej wygląda przygotowywanie Astry do przewozu walizek. Oba auta mają niemal identyczne wymiary bagażnika, ale jeśli ktoś woli mieć pełnowartościowe koło zapasowe w Golfie, traci 75 litrów kufra. W obu autach brak możliwości pełnego wykorzystania bagażnika - składają się w nich tylko oparcia tylnych siedzeń. W Golfie w stosunku 60:40, w Astrze nieco bardziej funkcjonalnie 40:20:40.
Oba kompakty mają również i słabe strony. Na przykład w Astrze materiały w kabinie tego przedprodukcyjnego egzemplarza, a także spasowanie elementów wnętrza pozostawiły po sobie jak najlepsze wrażenie. Nie ma tu natomiast ani wskaźnika temperatury silnika, ani wystarczającej liczby schowków na codzienne drobiazgi. Ponadto pokrętła opcjonalnej klimatyzacji zostały umieszczone zbyt nisko. Golf lepiej spełnia oczekiwania użytkowników: dodatkowy schowek po lewej stronie kierownicy, łatwe w obsłudze pokrętła klimatyzacji. Jednak pod względem jakości wykończenia VW pozostawia nieco do życzenia. O ile górną część deski rozdzielczej obłożono dobrymi materiałami, o tyle na dole wykorzystano twardy, tandetnie wyglądający plastik.

1

Siema poszukuje książki VOLKSWAGEN GOLF III. Obsługa i naprawa wyd. Auto... Bardzo mi było miło gdyby mi ktoś ją udostępnił np. Na torrencie .

Moj Pierwszy Diesel!

Cytat:-----Original Message-----

Sent:      Tuesday, February 29, 2000 8:58 PM

Subject:   Moj Pierwszy Diesel!

 PK  A co za co? Ja mam i dynamike, i tanie paliwo...

Zechcę mieć tanie paliwo, to wywalę koło zapasowe i założę gaz.



        ROTFL ;-))) Wtedy to dopiero bedziesz mial DYNAMIKE! A jesli juz
bedziesz mial, to samochod bedzie Ci palil tego gazu 20 l/ 100 km, nie wiem
czy taniej Ci to wyjdzie....

Cytat: PK  Moj diesel jezdzi znacznie dynamiczniej niz ogromna wiekszosc
 PKsilnikow benzynowych spotykanych w Polsce...

Czy jest dynamiczniejszy od samochodu z silnikiem benzynowym o tej samej
mocy?
Wątpię.



        Na pewno dynamiczniejszy, ja nie watpie, bo jezdze nim na codzien.

Cytat: PK  Ja nie mam Berlingo, chyba na szczescie...

Na szczęscie. Miałem ochotę kupić Berlingo, ale odstraszył mnie właśnie
mułowaty diesel (przejechałem się nim) i brak porządnego silnika w
ówczesnej
ofercie.



        Nie neguje tego, ze ze zwyklego diesla da sie mniej wycisnac niz z
benzyny o tej samej pojemnosci. Ale po dolozeniu turbinki sprawa ma sie
inaczej. Nie mowie ze kazdy diesel jest lepszy od benzyny o tej samej mocy.
Ale uwazam ze moj tak :-)

Cytat: PK  Czyli co??? Oswiec mnie, krynico madrosci. To co lepsze, prawie
 PKzawsze bywa drozsze.

Czasem lepsze wrogiem dobrego.



        Musisz mi to lopatologicznie... Bo wciaz nie wiem, co masz na
mysli...

Cytat: | Ani mnie to ziębi, ani grzeje.
 PK  Chodzilo mi o to, ze akurat to, ze do Lanosa nie proponuja Diesli,
 PKnie jest zadna wada tych silnikow.

Dla mnie jest. Bo gdyby oferowali do Lanosa diesla powiedzmy 90-100 KM i
nadal
3-letnią gwarancję i bezpłatną obsługę przy rozsądnej cenie, to może
uznałbym to
za interesującą propozycję.



        Uwazasz Lanosa za najlepsze auto w swojej klasie? Pokaz mi
Lanosiarza, ktory nie zamieni swojego auta na dajmy na to Golfa III, nawet
starszego i o wiekszym przebiegu (nie generalizuje, nie mowie o Golfie
zajezdzonym na smierc - wbrew pozorom nie takich Golfow wiekszosc jezdzi po
naszych drogach). A teraz pokaz mi Golfiarza, ktore swoje autko zamieni na
Lanosa....

Cytat: PK  Nie przesadzaj. Cena na przyklad (bo nie znam obecnie cen innych
 PKaut) Golfa TDI jest porownywalna z dobrym Golfem benzynowym.

Silnik z Golfa TDI to 'dobry diesel'? To skąd wieści o pękających
głowicach i
problemach ze sprężarką?



        Nie mam pojecia.... NIGDY nie slyszalem takich wiesci, a obracam sie
w kregach Golfiarzy juz od dawna. Moj silnik ma juz ponad 150 kkm, nie mam z
nim zadnych problemow, nie pali oleju, sprezarka zwawo sobie chodzi, nie
zanosi sie na pekniecie glowicy.

Cytat: PKTrzeba tankowac na dobrych stacjach, wtedy masz pewnosc. Zreszta mam
 PKgebe i zawsze moge zapytac jakie jest paliwo.

I obsługa zawsze prawdę powie?



        Na dobrej stacji, ktorej klientem jestes od dawna, masz duze szanse,
ze zawsze.

Cytat: PKTo tez wada diesli wg Ciebie? :)

Oczywiście. Ja nie muszę dwa razy latać do obsługi stacji. Raz, żeby
pytać,
drugi raz, żeby płacić.



        Widze, ze bedziesz wymyslal rozne blahostki, ktore wg. Ciebie beda
wadami silnikow diesla nie do przezwyciezenia... Moze to i dobrze, ze wielu
ludzi wyznaje takie przesady - dzieki temu jest mniej takich aut jak moje u
nas i mam samochod dla INDYWIDUALISTY hihi :-)))) (patrz watek NUDNE
VOLKSWAGENY)
        Pozdrawiam,
        Piotr Krachel

Seria, sam naprawiam... do zassania na dysk.

****KSIĄŻKI SAM NAPRAWIAM ****

Audi A4 sam naprawiam.pdf 104.47 MB
Citroen AX - obsluga i naprawa.pdf 14.50 MB
Corsa & Tigra - Naprawa.pdf 36.54 MB
Daewoo Espero Tom 1.pdf 17.98 MB
Daewoo Espero Tom 2.pdf 18.63 MB
Daewoo Lanos.pdf 25.32 MB
Daewoo Matiz ENG.zip 33.39 MB
Daewoo Nubira - Naprawa (Osiol).pdf 52.62 MB
Daewoo Tico Obsługa I Naprawa (haslo mtifaili).pdf 34.34 MB
Daewoo leganza ENG.rar 83.94 MB
DukeNukem3D-XP_CrEo.rar 19.83 MB
Ebooks Pl Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Ebooks Pl Renault Clio I Ksiazka Serwisowa (Osiol Net).pdf 68.31 MB
Fiat Brava.pdf 43.27 MB
Fiat Bravo-Brava.zip 50.20 MB
Fiat Cinquecento - Naprawa.pdf 32.05 MB
Fiat Punto.pdf 52.90 MB
Fiat Seicento.pdf 28.51 MB
Fiat Uno sam naprawiam.pdf 30.59 MB
Ford Escort [90+] - Obsś‚uga I Naprawa PL.pdf 32.36 MB
Ford Fiesta.zip 40.45 MB
Ford Mondeo Sam Naprawiam Samochod.pdf 24.63 MB
Ford Sierra - Sam Naprawiam.pdf 11.50 MB
Golf IV Bora.zip 215.77 MB
Golf_IV-Instrukcja.pdf 6.49 MB
Golf_IV.pdf 6.49 MB
Kadett Naprawa i obsługa.pdf 41.02 MB
Mazda 323.pdf 48.34 MB
Mazda_626_naprawa.zip 36.27 MB
Megane II schematy.zip 57.61 MB
Mercedes_190.zip 93.56 MB
Naprawa_Audi_80.pdf 19.66 MB
Nissan Almera n15.pdf 10.46 MB
Nissan Primera.pdf 53.01 MB
Nissan Sunny Sam naprawiam.pdf 33.26 MB
Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Opel Vectra II.pdf 55.59 MB
Passat 88-96.pdf 50.43 MB
Passat B5 1-232.rar 64.36 MB
Passat B5 233-429.rar 67.45 MB
Passat B5.pdf 160.72 MB
Peugeot 205.PDF 17.74 MB
Peugeot 206 96+ sam naprawiam.pdf 21.17 MB
Peugeot 306 sam naprawiam.pdf 75.89 MB
Peugeot 405.pdf 29.27 MB
Peugeot405.pdf 45.70 MB
Polonez.pdf 38.92 MB
RENAULT MEGANE WKŁ.zip 89.31 MB
Renault Clio II.pdf 40.54 MB
Renault Laguna instrukcja obslugi.pdf 18.20 MB
Renault Twingo.pdf 43.80 MB
SKODA Felicia jpg.zip 93.60 MB
Sam Naprawiam - Kadett.zip 21.39 MB
Sam naprawiam BMW E-36.pdf 130.21 MB
Sam naprawiam Honda Civic.pdf 22.73 MB
Sam naprawiam Renault 19.pdf 4.96 MB
Sam_naprawiam_Opel_Astra_II__i_Zafira.pdf 41.26 MB
Seat Ibiza i Cordoba '93 sam naprawiam.pdf 26.12 MB
Seat Ibiza, Cordoba [93+] - Naprawa PL.pdf 22.50 MB
Skoda Felicia Konstruktion und Funktion.pdf 2.97 MB
Skoda Felicia Obsługa i naprawa.pdf 81.94 MB
Skodareperatur.zip 2.19 MB
VAGV1.rar 380.80 KB
VW Golf II diesel - Sam Naprawiam PL.pdf 25.52 MB
VW Passat 1988 - 1996.rar 20.93 MB
VW Polo 1994-2001.pdf 48.68 MB
VW.Golf.II.1.6,1.8.pdf 40.99 MB
Vectraa1.pdf 15.89 MB
Volkswagen Golf III i Vento - Sam naprawiam PL.pdf 40.93 MB
Vw Polo 81-94 Sam Naprawiam Schematy.pdf 30.61 MB
astra[1].zip 21.67 MB
audi_100.pdf 22.92 MB
bezpieczniki_fel.rar 977.25 KB
bmw3e30.pdf 180.93 MB
kluczyki.zip 4.92 MB
mondeo_instr_obslugi.pdf 4.62 MB
nissan.pdf 53.01 MB
rozrzady.rar 452.08 KB
sfelicia_elektryka.doc 335.50 KB

film zajmuje: 3,3 Gb
spakowane 7-zip

haslo: justynka[/quote]

Seria, sam naprawiam... do zassania na dysk.

Cytat:****KSIĄŻKI SAM NAPRAWIAM ****

Audi A4 sam naprawiam.pdf 104.47 MB
Citroen AX - obsluga i naprawa.pdf 14.50 MB
Corsa & Tigra - Naprawa.pdf 36.54 MB
Daewoo Espero Tom 1.pdf 17.98 MB
Daewoo Espero Tom 2.pdf 18.63 MB
Daewoo Lanos.pdf 25.32 MB
Daewoo Matiz ENG.zip 33.39 MB
Daewoo Nubira - Naprawa (Osiol).pdf 52.62 MB
Daewoo Tico Obsługa I Naprawa (haslo mtifaili).pdf 34.34 MB
Daewoo leganza ENG.rar 83.94 MB
DukeNukem3D-XP_CrEo.rar 19.83 MB
Ebooks Pl Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Ebooks Pl Renault Clio I Ksiazka Serwisowa (Osiol Net).pdf 68.31 MB
Fiat Brava.pdf 43.27 MB
Fiat Bravo-Brava.zip 50.20 MB
Fiat Cinquecento - Naprawa.pdf 32.05 MB
Fiat Punto.pdf 52.90 MB
Fiat Seicento.pdf 28.51 MB
Fiat Uno sam naprawiam.pdf 30.59 MB
Ford Escort [90+] - Obsś‚uga I Naprawa PL.pdf 32.36 MB
Ford Fiesta.zip 40.45 MB
Ford Mondeo Sam Naprawiam Samochod.pdf 24.63 MB
Ford Sierra - Sam Naprawiam.pdf 11.50 MB
Golf IV Bora.zip 215.77 MB
Golf_IV-Instrukcja.pdf 6.49 MB
Golf_IV.pdf 6.49 MB
Kadett Naprawa i obsługa.pdf 41.02 MB
Mazda 323.pdf 48.34 MB
Mazda_626_naprawa.zip 36.27 MB
Megane II schematy.zip 57.61 MB
Mercedes_190.zip 93.56 MB
Naprawa_Audi_80.pdf 19.66 MB
Nissan Almera n15.pdf 10.46 MB
Nissan Primera.pdf 53.01 MB
Nissan Sunny Sam naprawiam.pdf 33.26 MB
Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Opel Vectra II.pdf 55.59 MB
Passat 88-96.pdf 50.43 MB
Passat B5 1-232.rar 64.36 MB
Passat B5 233-429.rar 67.45 MB
Passat B5.pdf 160.72 MB
Peugeot 205.PDF 17.74 MB
Peugeot 206 96+ sam naprawiam.pdf 21.17 MB
Peugeot 306 sam naprawiam.pdf 75.89 MB
Peugeot 405.pdf 29.27 MB
Peugeot405.pdf 45.70 MB
Polonez.pdf 38.92 MB
RENAULT MEGANE WKŁ.zip 89.31 MB
Renault Clio II.pdf 40.54 MB
Renault Laguna instrukcja obslugi.pdf 18.20 MB
Renault Twingo.pdf 43.80 MB
SKODA Felicia jpg.zip 93.60 MB
Sam Naprawiam - Kadett.zip 21.39 MB
Sam naprawiam BMW E-36.pdf 130.21 MB
Sam naprawiam Honda Civic.pdf 22.73 MB
Sam naprawiam Renault 19.pdf 4.96 MB
Sam_naprawiam_Opel_Astra_II__i_Zafira.pdf 41.26 MB
Seat Ibiza i Cordoba '93 sam naprawiam.pdf 26.12 MB
Seat Ibiza, Cordoba [93+] - Naprawa PL.pdf 22.50 MB
Skoda Felicia Konstruktion und Funktion.pdf 2.97 MB
Skoda Felicia Obsługa i naprawa.pdf 81.94 MB
Skodareperatur.zip 2.19 MB
VAGV1.rar 380.80 KB
VW Golf II diesel - Sam Naprawiam PL.pdf 25.52 MB
VW Passat 1988 - 1996.rar 20.93 MB
VW Polo 1994-2001.pdf 48.68 MB
VW.Golf.II.1.6,1.8.pdf 40.99 MB
Vectraa1.pdf 15.89 MB
Volkswagen Golf III i Vento - Sam naprawiam PL.pdf 40.93 MB
Vw Polo 81-94 Sam Naprawiam Schematy.pdf 30.61 MB
astra[1].zip 21.67 MB
audi_100.pdf 22.92 MB
bezpieczniki_fel.rar 977.25 KB
bmw3e30.pdf 180.93 MB
kluczyki.zip 4.92 MB
mondeo_instr_obslugi.pdf 4.62 MB
nissan.pdf 53.01 MB
rozrzady.rar 452.08 KB
sfelicia_elektryka.doc 335.50 KB

film zajmuje: 3,3 Gb
spakowane 7-zip

haslo: justynka

[/quote]

Rover, dobry samochod ??

Takze jestem zapalonym fanem motoryzacji z doswiadczeniem pracy w dwoch salonach samochodowych. Pracowalem w dziale czesci zamiennych przy obsludze serwisu i wiem conieco na temat awaryjnosci samochodow. Jednak nie zaryzykowalbym stwierdzenia, ze dana marka jest do niczego a inna wspaniala. Poprostu na stan samochodu sklada sie wiele czynnikow z warunkami eksploatacji na pierwszym planie. Podobnie jest z ocena danej marki, ktorej nie mozna wystawiac na przykladzie jednego modelu. Ktos pisze ze VW jest przereklamowany i ze obecnie nie inwestuje w nowosci techniczne. To prawda ze VW wyrobil sobie opinie niezawodnego samochodu w latach 80 glownie za sprawa Golfa II i silnikow wysokopreznych, ktore osiagaly ogromne przebiegi bez awarii. Nastepne modele nie byly juz tak solidne. Czesto wystepujaca korozja w Golfach III a pozatym cena nastepnych generacji liczona za stereotyp niezniszczalnego Volkswagena. Za te same pieniadze mozna bylo kupic francuskie auto z pelnym wyposazeniem a Golfa niemalze w podstawowej wersji. Nie moge sie jednak zgodzic, ze VW nie rozwinal swojej technologii. Silniki TDI oaprte na technologi pompowtryskiwaczy stosowanej przez Vw-gena sa jednymi z lepszych. Biorac takiego golfa V czy blizniacza mu Skode Octavie II nie mozna im zarzucic nowoczesnosci biorac pod uwage wspomniane silniki TDI czy benzynowe FSI z bezposrednim wtryskiem paliwa a takze nowoczesne zawieszenia wielowachaczowe.Ale to temat rzeka... Apropo Skody to takze pierwsza generacja Octavi jest samochodem naprawde solidnym a silniki TDI z tradycyjna pompa sa sprawdzone i naprawde niezawodne. Samochod jest tani w eksploatacji (w porownaniu np z francuska konkurencja a nawet bratnim VW - ceny czesci, przegladow itp). Niektorzy moga zarzucic Skodzie zachowawcza stylistyke ale to tez wydaje mi sie na plus dla tej marki poniewaz jest ponadczasowa i starzeje sie wolniej od kontrowersyjnie stylizowanej konkurencji.
Wreszcie apropo tematu: ktos pisze, ze Rover to zlom a jedna z lepszych marek, ktora warto kupic jest Honda. Pewnie nieliczni wiedza, ze Rover serii 400 ( a takze pozniej 45) wytwarzany jest na licencji Hondy( w tym przypadku Civic) Rover 600 to nic innego jak Honda Accord z pewnymi zmianami. Oczywiscie licencja dotyczy poprzednich modeli Hondy.
Gabby pytala dlaczego produkty Opla sprzedawane sa na Wyspach pod marka Vauxhall. Podyktowane jest to czynnikami marketingowymi. Vauxhall to marka brytyjska z tradycjami i dlatego GM zachowal ja dla siebie. Z podobnych przyczyn produkt nie istnieje w Stanach Zjednoczonych pod marka Opel, ktora bylaby dla amerykanow bardzo egzotyczna (nieznnana) duzo lepszym wyjsciem jest oferowanie tego produktu pod marka dobrze znana jaka jest Chevrolet. Wiele marek stosuje podobne chwyty marketingowe. Co do jakosci to jak ktos juz wczesniej zauwazyl wiele modeli tych dwoch marek nalezacych do GM zjezdza z jednej tasmy. Natomiast kraza wokol marek rozne stereotypy ze Ople i Fordy szybko koroduja ze francuskie sa bardziej awaryjne, ze Rover jest brytyjski i dlatego nieudany i moze jest w nich troche prawdy ale to tylko...stereotypy.

Ps: do kazdego trzeba dokladac no i tankowac...
ale jak tu nie kochac takiego Aston Martina DB7

Zrób To Sam - Zestaw Samochodowy

Witam, posiadam "kilka" ksiazek do wielu samochodów spotykanych na naszych drogach. Jeśli cos bedziecie potrzebowac to piszcie, wrzuce wam na jakis serwer. Pozdro

Lista:
Audi 100.pdf 22.92 MB
Audi 80.pdf 19.66 MB
Audi A4.pdf 104.47 MB
Bezpieczniki Skoda Felicia.rar 977.25 kB
BMW E-36.pdf 130.21 MB
Bmw seria 3 e30.pdf 180.93 MB
Citroen AX - obsluga i naprawa.pdf 14.50 MB
Daewoo Espero Tom 1.pdf 17.98 MB
Daewoo Espero Tom 2.pdf 18.63 MB
Daewoo Lanos.pdf 25.32 MB
Daewoo leganza ENG.rar 83.94 MB
Daewoo Matiz ENG.zip 33.39 MB
Daewoo Nubira.pdf 52.62 MB
Daewoo Tico (haslo mtifaili).pdf 34.34 MB
Fiat Brava.pdf 43.27 MB
Fiat Bravo-Brava.zip 50.20 MB
Fiat Cinquecento.pdf 32.05 MB
Fiat Punto.pdf 52.90 MB
Fiat Seicento.pdf 28.51 MB
Fiat Uno.pdf 30.59 MB
Ford Escort [90+].pdf 32.36 MB
Ford Fiesta.zip 40.45 MB
Ford Mondeo 92-00.pdf 24.63 MB
Ford Mondeo Instrukcja obslugi.pdf 4.62 MB
Ford Sierra.pdf 11.50 MB
Golf IV Bora.zip 215.77 MB
Golf IV.pdf 6.49 MB
Honda Civic.pdf 22.73 MB
Kluczyki.zip 4.92 MB
Ksiazka Serwisowa Peugeot 206.pdf 386.93 kB
Mazda 323 89-94.pdf 48.34 MB
Mazda 626.pdf 37.88 MB
Mercedes 190.zip 93.56 MB
Sam naprawiam Mercedes W124
Sam naprawiam Mercedes W123
Nissan Almera n15.pdf 10.46 MB
Nissan Primera.pdf 53.01 MB
Nissan Sunny.pdf 33.26 MB
Opel Astra F - Instrukcja Obslugi.pdf 44.98 MB
Opel Astra i Opel Astra Classic.pdf 20.15 MB
Opel Astra II i Zafira.pdf 41.26 MB
Opel Corsa B i Opel Tigra.pdf 36.54 MB
Opel Kadett.zip 21.39 MB
Opel Vectra I.pdf 15.89 MB
Opel Vectra II.pdf 55.59 MB
Passat 88-96.pdf 50.43 MB
Passat B5.pdf 160.72 MB
Peugeot 205.PDF 17.74 MB
Peugeot 206 - Instrukcja obslugi.pdf 17.44 MB
Peugeot 206 - opis.pdf 1.38 MB
Peugeot 206 96+.pdf 21.17 MB
Peugeot 306.pdf 75.89 MB
Peugeot 405.pdf 29.27 MB
Polonez.pdf 38.92 MB
Renault 19.pdf 4.96 MB
Renault Clio I.pdf 68.31 MB
Renault Clio II.pdf 40.54 MB
Renault Laguna instrukcja obslugi.pdf 18.20 MB
Renault Megane II schematy.zip 57.61 MB
RENAULT MEGANE.zip 89.31 MB
Renault Twingo.pdf 43.80 MB
Rozrządy.rar 452.08 kB
Seat Ibiza i Cordoba '93.pdf 26.12 MB
Seat Ibiza, Cordoba [93+].pdf 22.50 MB
Skoda Felicia - Elektryka.doc 335.50 kB
Skoda Felicia Obsługa i naprawa.pdf 81.94 MB
Skoda.zip 2.19 MB
Tabela zastosowań tarcz hamulcowych w modelach peugeota.doc 215.00 kB
Tablet klocki hamulcowe.jpg 140.96 kB
Volkswagen Golf III i Vento.pdf 40.93 MB
Volkswagen Passat B5 1-232.rar 64.36 MB
Volkswagen Passat B5 233-429.rar 67.45 MB
VW Golf II 1.6 1.8.pdf 40.99 MB
VW Golf II diesel.pdf 25.52 MB
VW Passat 1988 - 1996.rar 20.93 MB
VW Polo 1994-2001.pdf 48.68 MB
Vw Polo 81-94 Sam Naprawiam Schematy.pdf 30.61 MB

SAM NAPRAWIAM

Mam tutaj większą ilość ale wszystko w jednym .rar , więc jak masz cierpliwość to ściągaj

Audi A4 sam naprawiam.pdf 104.47 MB
Citroen AX - obsluga i naprawa.pdf 14.50 MB
Corsa & Tigra - Naprawa.pdf 36.54 MB
Daewoo Espero Tom 1.pdf 17.98 MB
Daewoo Espero Tom 2.pdf 18.63 MB
Daewoo Lanos.pdf 25.32 MB
Daewoo Matiz ENG.zip 33.39 MB
Daewoo Nubira - Naprawa (Osiol).pdf 52.62 MB
Daewoo Tico Obsługa I Naprawa (haslo mtifaili).pdf 34.34 MB
Daewoo leganza ENG.rar 83.94 MB
DukeNukem3D-XP_CrEo.rar 19.83 MB
Ebooks Pl Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Ebooks Pl Renault Clio I Ksiazka Serwisowa (Osiol Net).pdf 68.31 MB
Fiat Brava.pdf 43.27 MB
Fiat Bravo-Brava.zip 50.20 MB
Fiat Cinquecento - Naprawa.pdf 32.05 MB
Fiat Punto.pdf 52.90 MB
Fiat Seicento.pdf 28.51 MB
Fiat Uno sam naprawiam.pdf 30.59 MB
Ford Escort [90+] - Obsługa I Naprawa PL.pdf 32.36 MB
Ford Fiesta.zip 40.45 MB
Ford Mondeo Sam Naprawiam Samochod.pdf 24.63 MB
Ford Sierra - Sam Naprawiam.pdf 11.50 MB
Golf IV Bora.zip 215.77 MB
Golf_IV-Instrukcja.pdf 6.49 MB
Golf_IV.pdf 6.49 MB
Kadett Naprawa i obsługa.pdf 41.02 MB
Mazda 323.pdf 48.34 MB
Mazda_626_naprawa.zip 36.27 MB
Megane II schematy.zip 57.61 MB
Mercedes_190.zip 93.56 MB
Naprawa_Audi_80.pdf 19.66 MB
Nissan Almera n15.pdf 10.46 MB
Nissan Primera.pdf 53.01 MB
Nissan Sunny Sam naprawiam.pdf 33.26 MB
Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Opel Vectra II.pdf 55.59 MB
Passat 88-96.pdf 50.43 MB
Passat B5 1-232.rar 64.36 MB
Passat B5 233-429.rar 67.45 MB
Passat B5.pdf 160.72 MB
Peugeot 205.PDF 17.74 MB
Peugeot 206 96+ sam naprawiam.pdf 21.17 MB
Peugeot 306 sam naprawiam.pdf 75.89 MB
Peugeot 405.pdf 29.27 MB
Peugeot405.pdf 45.70 MB
Polonez.pdf 38.92 MB
RENAULT MEGANE WKŁ.zip 89.31 MB
Renault Clio II.pdf 40.54 MB
Renault Laguna instrukcja obslugi.pdf 18.20 MB
Renault Twingo.pdf 43.80 MB
SKODA Felicia jpg.zip 93.60 MB
Sam Naprawiam - Kadett.zip 21.39 MB
Sam naprawiam BMW E-36.pdf 130.21 MB
Sam naprawiam Honda Civic.pdf 22.73 MB
Sam naprawiam Renault 19.pdf 4.96 MB
Sam_naprawiam_Opel_Astra_II__i_Zafira.pdf 41.26 MB
Seat Ibiza i Cordoba '93 sam naprawiam.pdf 26.12 MB
Seat Ibiza, Cordoba [93+] - Naprawa PL.pdf 22.50 MB
Skoda Felicia Konstruktion und Funktion.pdf 2.97 MB
Skoda Felicia Obsługa i naprawa.pdf 81.94 MB
Skodareperatur.zip 2.19 MB
VAGV1.rar 380.80 KB
VW Golf II diesel - Sam Naprawiam PL.pdf 25.52 MB
VW Passat 1988 - 1996.rar 20.93 MB
VW Polo 1994-2001.pdf 48.68 MB
VW.Golf.II.1.6,1.8.pdf 40.99 MB
Vectraa1.pdf 15.89 MB
Volkswagen Golf III i Vento - Sam naprawiam PL.pdf 40.93 MB
Vw Polo 81-94 Sam Naprawiam Schematy.pdf 30.61 MB
astra[1].zip 21.67 MB
audi_100.pdf 22.92 MB
bezpieczniki_fel.rar 977.25 KB
bmw3e30.pdf 180.93 MB
kluczyki.zip 4.92 MB
mondeo_instr_obslugi.pdf 4.62 MB
nissan.pdf 53.01 MB
rozrzady.rar 452.08 KB
sfelicia_elektryka.doc 335.50 KB

Cytat:

haslo: justynka



całość waży 3,3 GB

WORKSHOP 2008 PL

WORKSHOP 2008 to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.

WORKSHOP 2008 zawartość:

Położenie tabliczki identyfikacyjnej
Położenie numeru VIN
Położenie kodu silnika i skrzyni biegów
Obsługa:

Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
Instrukcje kasowania przeglądów
Przeglądy specjalne (sezonowe)
Całkowity czas trwania przeglądu.
Dane regulacyjne:

Specyfikacje
Rysunki
Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów
Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
Rysunki techniczne

Rysunki złożeniowe i poglądowe
Momenty dokręcenia
Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła, przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego
Układ sterowania silnikiem:

Schemat instalacji
Specyfikacje komponentów
Zdjęcia komponentów
Przebiegi oscyloskopowe
Charakterystyki
Położenie komponentów
Kody usterek EOBD
Opis złącz
Program asystujący przy diagnozie
Czasy napraw:

Czasy wykonania prac
Rachunek kosztów
Stawki VAT
Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu
Schematy instalacji elektrycznej:

Centralny zamek
Deska rozdzielcza
Klimatyzacja
Elektrycznie podnoszone szyby
Systemy antykradzeżowe
Systemy nagłośnienia
Bezpieczniki i przekażniki:

Opis pełnionej funkcji
Rysunek przedstawiający położenie
Smary i płyny eksploatacyjne:

Klasy jakości
Klasy lepkości
Pojemności
Temperatury
Również:

Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika
Dane potrzebne do głównego remontu silnika
Opisy układów ABS i SRS

Lista modeli które program obsługuje:

ALFA ROMEO
145, 146, 147, 155, 156, 159, 164, 166, 33, 75, Brera, Crosswagon, GT, GTV, Spider, Spider, Sprint, SZ/RZ

AUDI
100, 200, 80, 80/90, A2, A3, A4, A6, A8, Allroad, Cabriolet, Coupe, Q7, TT, V8

BMW
Seria 1(E87,E81), Seria 3(E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93 ), Seria 5(E34, E39, E60, E61), Seria 7(E32, E38, E65, E66), Seria 8(E31), X3(E83), X5(E53), Z1(E30), Z3(E36), Z4(E85, E86)

BUICK
Century, Le Sabre, Park Avenue, Regal, Riviera, Skylark

CADILAC
Catera, Eldorado, Seville

CHEVROLET EUROPA – DAEWOO
Aveo, Captiva, Cielo, Epica, Espero, Evanda, Kalos, Lacetti, Lanos, Leganza, Matiz, Nexia, Nubira, Tacuma
CHEVROLET USA
Camaro, Caprice, Cavalier, Corvette, Impala, Lumina, Malibu, Vanture

CHRYSLER
300C, 300M, Crossfire, Neon, PT Cruiser, Stratus, Vision, Voyager

CITROEN
AX, Berlingo, BX, C1, C2, C25, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, CX, Evasion, Jumper, Jumpy, Picasso, Saxo, Synergie, Xantia, XM, Xsara, Xsara Coupe, ZX

DACIA
Logan

DAIHATSU
Applause, Charade, Cuore Max Charade, Cuore Mira, Feroza Sportrak, Gran Move, Hijet, Materia, Move, Rocky Fourtrak, Sirion, Sirion, Sirion 2, Terios, Trevis, Valera, YRV

FIAT
Barchetta, Brava, Bravo, Cinqecento, Coupe, Croma, Doblo, Doblo Cargo, Ducato, Grande Punto, Idea, Marea, Marengo, Multipla, Palio Weekend, Panda, Punto, Scudo, Sedici, Seicento, Stilo, Tempra, Tipo, Ulysse, Uno

FORD
Cougar, Courier, Escort, Fiesta, Focus, Focus C-max, Fusion, Galaxy, Granada, Ka, Maverick, Mondeo, Orion, Puma, Ranger, S-max, Scorpio, Sierra, Transit, Transit Connect Tourneo

HONDA
Accord, Civic, Civic-Hybrid, Civic-Schuttle, Concerto, CR-V, CRX, FR-V, HR-V, Insight, Integra, Jazz, Legend, Logo, Prelude, S 2000, Stream

HYUNDAI
Accent, Atos, Coupe, Elantra, Excel, Getz, Grandeur Azera, H1, H-100, H-200, Lantra, Matrix, Pony, Santa Fe, Satellite, Scoupe, Sonata, Starex, Stellar, Tarracan, Tiburon, Trajet, Tucson, XG

IVECO
Daily

JAGUAR
S-Type, X200, X308, X350, X400, XJ, XJ 12, XJ 6, XJ 8, XJ300, XJ40, X-Type

JEEP
Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler

KIA
Besta, Carens, Carnival, Cerato, Clarus, Credos, Magentis, Opirus, Optima, Picanto, Pregio, Pride, Rio, Schuma, Sedona, Sephia, Sephia II, Sorento, Sportage

LADA
Samara, Diva
LANCIA
Dedra, Delta, Kappa, Lybra, Musa, Phedra, Prisma, Thema, Thesis, Y10, Ypsilon, Zeta

LAND & RANGE ROVER
Defender, Discovery, Freelander, Range Rover
LEXUS
GS JZS147, GS JZS160, IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, RX MCU15, SC UZZ40

LINCOLN
Continental, Mk VIII, Town Car

MAZDA
121, 2, 3, 323, 5, 6, 626, Demio, E-series, Miata, MPV, MX3, MX5, MX6, Premacy, Tribute, Xedos 6, Xedos 9

MERCEDES - BENZ
190 (W201), 200-300 (W123), 200-500, E (W124), A (W168, W169), B (W245), C (W202, W203, W204), CL (W215), CLK (W208, W209), CLS (W219), E (W210, W211), G (W460, W461, W463), GL (X164), M (W164), MB 100 (W631), ML (W163), S (W220), S / SEC / CL (W140), SE / SEL / SEC (W126), SL (W129, W230), SLK (W170, W171), Sprinter (W901, W902, W903…), Sprinter 2 (W906), T1 (W601, W602), Vaneo (W414), Vito / Viano / V (W638, W639)

MG
MGF, RV8, ZR, ZS, ZT, ZT-T

MINI
Mini R50, Mini Cooper S R53

MITSUBISHI
3000, Carisma, Colt, Eclipse, Galalnt, Grandis, L200, L200 KB4T, L300, L400, Lancer, Lancer EVO VIII, Outlander, Outlander Sport, Pajero Montero, Pajero Pinin, Pajero Shogun, Sapporo, Sigma, Space Gear, Space Runner, Space Star, Space Wagon, Space Wagon, Starion

NISSAN
100NX, 200 SX, 300ZX, 350Z, Almera, Almera Tino, Bluebird, Interstar, Kubistar, Laurel, Maxima, Micra, Murano, Note, Pathfinder, Patrol, Praire, Primastar, Primera, Serena, Silvia, Sunny, Terano II, Terrano I, Urvan , X-Trail

OPEL / VAUXHALL
Agila, Antara, Ascona C, Astra F,G,H, Calibra, Campo, Carlton, Cavalier, Combo, Corsa A,B,C,D, Frontera A,B, Kadet E, Meriva, Monterey, Movano, Nova, Omega A,B, Senator, Sintra, Tigra A,B, Vectra A,B,C, Vivaro, Zafira A,B

PEUGEOT
Expert, Partner, J5, Boxer I,II,III, 106, 107, 205, 206, 207, 306, 307, 309, 405, 406, 407, 407 Coupe, 605, 607, 806, 807
PORSCHE
911 (993, 996, 997), Boxter (986), Cayenne

RENAULT
19, 21 Nevada, 25, 5 Super 5, Avantime, Clio 1,2,3, Espace 1,2,3,4, Express, Kangoo, Laguna 1,2, Master 1,2,3, Megane 1,2, Megane Coupe, Megane Scenic, Modus, Safrane, Scenic 2, Trafic 1,2, Twingo, Vel Satis

ROVER
25, 45, 75, 100, 200, 400, 600, 800, CityRover, Maestro, Metro, Mini, Montego Estate, Streetwise
SAAB
90, 900, 9000, 9-3, 9-5
SEAT
Alhambra, Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza, Inca, Leon, Malaga, Marabella, Terra, Toledo

SKODA
Fabia 1,2, Favorit, Felicia, Octavia Tour, Octavia 2, Superb

SMART
Forfour (W454), Fortwo (W450), Roadster (W452)

SSANGYONG
Kyron, Musso MJ, Rexton 1,2

SUBARU
Forester, Impreza, Justy, Legacy, Leone, Mini Jumbo, SVX, Vivio, XT

SUZUKI
Alto, Baleno, Cappucino, Carry, Grand Vitara, Ignis, Jimny, Liana, Samurai, SJ, Swift, SX4, Vitara, Wagon R+

TOYOTA
4-Runner, Auris, Avensis, Avensis Verso, Aygo, Camry, Carina, Celica, Corolla, Corolla Verso, Hi-Ace, Hi-Lux, LandCruiser, Lite Ace, MR2, Paseo, Picnic, Previa, RAV-4, Starlet, Supra, Yaris, Yaris Verso

TVR
Chimaera, Griffith

VOLKSWAGEN
Bora, Caddy, Corrado, Crafter, Eos, Fox, Golf 2,3,4,5, Golf Plus, Jetta 2, LT, Lupo, New Beetle, Passat 2,3,4,5, Phaeton, Polo 2,3,4, Polo Classic, Scirocco, Sharan, Taro, Touareg, Touran, Transporter 3,4,5, Vento

VOLVO
240 , 340, 360, 440, 460, 480, 740, 760, 780, 850, 940, 960, C30, C70, S40, S60, S70,S80, V40, V50, V70, XC70, XC90





Cytat:

Silniki ktore fabrycznie nie były montowane do Df/PN :)

Jako ze zebralem dosc spora kolekcje zdjec pokazujacych jakie silniki mozna zamontowac do poloneza czy 125p postanowilem foto tych silników z krotkimi komentazami zamiescic tutaj. Jako ze materialu jest sporo samochody beda pojawiac sie na "raty"

125p 2300 V6 FORD





Silnik 2,3 V6 z forda :
Dane techniczne silnika : http://www.capri.pl/garage/engine-2300-v6
Znaleziony na allegro byl wystawiony kilkakrotnie do sprzedazy. Drazek zmiany biegów, wypada w tym samym miejscu co w poldofordzie- gdyz skrzynia ma te same wymiary. Prawdopodobnie własciciel dysponowal walem i innymi czesciami z poldoforda. Na zdjeciu widac ze kolektory wydechowe sa zamienione stronami i wydech jest puszczony do przodu samochodu. Silnik 2,3 jest tuningo i katodoporny, praktycznie bez obslugowy, starsze roczniki maja gniazda zaworowe nieodporne na gaz dlatego nalezy szukac w miare mozliwosci nowszych roczników. Silniki nie wysilone i bardzo trwale. Sa ciezsze od silnika 2,0 OHC o okolo 20Kg

POLDOFORD 2000 DOHC COSWORTH


Mocnijszy brat seryjnego poldoforda .Jednostka pochodzaca z Sierry Cosworth bazujaca na dole bloku pnto -takiego samego jak w polonezie. Roznia sie jedynie góra i ukladem korbowo-tlokowym(tlokami i korbowodami) -glowica jest aluminiowa, szesnastozaworowa, z rozrządem DOHC. Fabrycznie silnik ten wystepował zawsze z turbina i na wtrysku. Silniki i czesci do nich bardzo drogie i praktycznie nie do zdobycia chyba ze dysponujemy spora gotowka -kompletny silnik w stanie agonalnym potrafi kosztowac okolo 15 tys zl Fabrycznie posiadal moc 204 Km, oznaczenie silnika YYB. Swap jezeli dysponuje sie poldofordem jest w miare prosty do przeprowadzenia -nalezy jedynie upchnac pod maska osprzęt silnika i uklad wydechowy

POLDOFORD 2000 DOHC



Opis wlasciciela
Silnik jaki założyłem do swojego poloneza to 8 zaworowy, dwu wałkowy motor na wielopunktowym wtrysku.Przełożony razem ze skrzynią i z całą instalacją elektryczną oraz komputerem. Po pierwsze z blach wykonane zostały nowe mocowania poduszek silnika(orginalne mocowania ze sierry są dużo szersze, a polonezowskie liche- nawet z dwulitrówki od fiata 132).Poduszki założone ze sierry.Przespawana została kołyska pod silnik tak aby pasowała do nowych mocowań.Wycięta została prawa podłużnica (na długości ok 20cm) tak aby alternator się zmieścił(również orginalny ze sierry).Minimalnie została przesunięta ściana grodziowa ponieważ dotykał ją kolektor ssący( ale tylko w miejscu gdzie się stykał).Nie wiem jak pan ale ja mam założone wspomaganie kierownicy z pompą też orginalną ze sierry.Jednak w sierze jest ono mocowane bardzo nisko( zaraz nad miską olejową).Polonez jest na tej wysokości bardzo wąski(podłużnice).Wykonaliśmy więc nowy uchwyt i przymocowaliśmy pompe wyżej( teraz jest na wysokości pompy hamulcowej) .Konieczne było również wykonanie nowej miski olejowej z aluminium( ok 200zł)-ponieważ w miejscu gdzie sierra ma smok i miska jest tam dosyć nisko polonez ma stabilizator.Trudne do opisania ale jak sie popatrzy to widać o co chodzi. Tunel został nieznacznie poszerzony pod skrzynię ze sierry i wykonane nowe mocowanie poduszki skrzyni biegów. Jak chodzi o wał to mam założony ze sierry i dorobiony uchwyt pod podporę, natomiast tuż przed tylnym mostem jest obcięty i dospawane końcówka z krzyżakiem i mocowaniem już polonezowskie.Tak skonstruowane współpracuje to z zupełnie seryjnym dyfrem.Jednak uważam że co do tego dyfra to uważam że mam fart ponieważ nie spotkałem osoby która nie miałaby z tym problemów.Raczej słyszałem że chłopaki jeżdżą na dyfrach chyba też od 132 ale nie jestem pewien. Lewarek natomiast gdyby założyć tak jak w sierze to byłby owszem pionowo ale za bardzo z tyłu.Dlatego skrócone zostało cięgno które wybiera biegi a mechanizm mocowania lewarka odwrócony o 180 stopni-nie umiem tego dokładnie opisać.Teraz lewarek jest pionowo w miejscu na drobiazgi
Silnik pochodzi ze sierry moce: 109Km gaznik(rzadko spotykany) i okolo 100-125 Wtrysk w zaleznosci od wersji. Nowsza i wieksza wersja tego silnika to 2.3 montowane w fordzie Galaxy- sa swapowane do starszych fordów z tylnim napędem. Silnik bardzo skomplikowany i praktycznie nietuningowalny ,bardzo wrazliwy na przegrzanie, wymaga dokładnej i fachowej obslugi. Na forum forda panuja o nim rózne opinie- w wiekszosci ze starszy OHC jest lepszy. Silnik jest duzo wiekszy od pinto i ma dziwnie rozmieszczony osprzet. Rozrząd lancuchowy ,w galaxy jest juz chyba na pasku. Na dzien dzisiejszy bardzo latwy w zakupie, problem z cena niektórych czesci, wymaga specjalistycznych narzedzi do obslugi. Cała elektryka w tym samochodzie lacznie z zegarami pochodzi od sierry.
POLONEZ 2500 L R6 BMW




Silnik BMW R6 2,5L. Wystawiony na allegro, kupiony przez jednego znaszych sympatykow za kwote okolo 2,5 tys. Samochod bardzo ciezko sie prowadzil powyzej 130Km -nie posiadal przedniego stabilizatora. Belka przednia rowniez byla wycinana aby zmiescilo sie kolo pasowe. Zostal doszczetnie zniszczony w wypadku przez kogos z rodziny(chyba brata osoby która go zakupiła). Dalsze losy samochodu sa nieznane. Silnik najprawdopodobniej 2494 ccm - 170 KM/125 kW typ M20B25 na wtrysku LE-Jetronic z BMW serii 3. Nie polecam gdyz silnik ten za dlugi i za ciezki do komory silnikowej FSo i wymaga znacznych modyfikacji sciany grodziowej oraz belki pod chlodnica
125p 1800 BMW

Równiez wystawiony na allegro. Silnik z BMW 1.8 serii 3. Gaznikowy pojemnosc 1766 ccm - 90 KM/66 kW typ silnika M10B18(2BE). Wersja wtryskowa LE_Jetronic tego silnika rozwijala moc okolo 105 Km. Silnik bardzo trwaly i katoodporny, nie ma problemu z zakupem dobrej i sprawdzonej jednostki. Polecany na swapa -poniewaz latwo jest go wsadzic pod maske FSO i nie jest ciezki. Mierzylem taki silnik i miesci sie bez wiekszych problemów w miejsce silnika ohv, nawet stabilizator moze zostac stary. Miska olejowa musi byc z "rekina" te z poznijszych modeli sa duzo szersze i maja inny kształt. Lapy sa bardzo łatwe do dorobienia- mozna sie wzorowac na tych z silnika dohc fiata gdyz silnik ma bardzo zblizone mocowania. Polecane wersje na wtrysku- łatwiej znalesc i sa praktycznie bezobslugowe
POLONEZ 1900 TD Vw


Silnik z Vw golfa III o mocy 75KM. Wiecej danych o nim :
http://www.volkswagen-gol...-iii-19d-turbo/
Rowniez swojego czasu wystawiony na allegro.
POLONEZ 1600 ???

Polonez najprawdopodobniej z silnikiem benzynowym 1.6 z golfa I
POLONEZ 2000 OHC OPEL
Szerzej nieznany prototyp wykonany w Fabryce FSO. Posiada silnik od opla astry i skrzynie od opla omegi. Silniki w omedze i astrze sa takie same i róznia sie jedynie szczególami np miska olejowa. Wersja 115 KM typ silnika C20NE. Silniki znane i bardzo dobre. Mała awaryjnosc, czesci tanie i szeroko dostepne, podobnie jak same silniki. Silnik fabrycznie przystosowany do montazu wzdluznego. Dane techniczne tej rodziny silników znajdziecie tutaj :
http://www.wsinf.edu.pl/~...a.php?typ=C20NE

125p 1800 Vw







Wystawiony na allegro ,opis własciciela
Silnik pochodzi z golfa II. Skrzynia jest fiatowska. Połączenie ze skrzynią wykonane jest przy pomocy flanszy. Żałuję że nie zostawiłem sobie szablonu, pewnie nie jeden chętny by się znalazł Flansza jest ok 1cm grubości i przykręcona jest do silnika. Docisk pochodzi z audi, gdyż docisk w golfie ma słoneczko w środku. Tarcza sprzęgłowa jest od fiata. Aby zastosowac rozrusznik z fiata musieliśmy delikatnie stoczyć koło zamachowe i założyć fiatowski wieniec. Rozrusznik przykręcony jest bezpośrednio do flanszy. Wałek wychodzący ze skrzyni wchodzi w łożysko, które zostało zamontowane w wytoczonej tuleji osadzonej w kole zamachowym. Musieliśmy również wytoczyć na nowo ten element na którym osadzone jest łożysko oporowe, ponieważ oryginalny był nieco za krótki. Całość pracuje naprawdę bardzo dobrze i jak dotąd całkowicie bezawaryjnie. Szczerze mówiąc jak zabieraliśmy się za robotę to wyglądąło to nieciekawie. W życiu się nie spodziewałem że wyjdzie to tak dobrze i tak super się spasuje.
Silnik identyczny jak w Vw Vento, pojemnosc 1781 ,moc w zaleznosci od wersji 75 lub 90 KM(róznica w stopniu sprezania)

POLONEZ /125p 2900 V6 FORD


Najbardziej chyba znany nieseryjny polonez z silnikiem 2,9 L o mocy okolo 145KM .Byla jeszcze rzadko spotykana wersja 150 KM. Silnik dysponuje sporym momentem obrotowym wynoszącym 230 Nm/3500. Scorpio napedzane tym silnikiem przyspiesza do setki w 11 sekund i osiaga 200Km/h przy masie wlasniej rzedu 1490 Kg ! Polonez z tym silnikiem jest o okolo 200Kg lzejszy. O tym samochodzie przeczytacie tutaj :
http://polskieforum.com/a...php/t-1503.html
Z rozmowy z włascicielem wiem tez ze silnik jest zamontowany nad belka zawieszenia poniewaz w silnikach V6 rozdzielacz zaplonu i pompa oleju jest z tylu silnika wiec nie da sie przerobic najprawdopodobniej miski tak jak poldofordzie. silnik ma tez przerobione mocowanie pompy wspomagania i alternatora- sa przeniesione wyzej.
Do swapu najlepiej szukac wersji z jedna sonda lambda i bez przeplywomierzy klapowych. Wazne jest tez aby silnik byl od wersji ze skrzynia manualna- automatyczna skrzynia jest bardzo duza i raczej nie wejdzie -wiem bo porównywalem obok siebie 2,0 dohc fiata ze skrzynia i 2,9 z automatem- 2,0 jest o polowe mniejszy a zespol napedowy skrzynia-silnik o jakies 40 cm krótszy. Jezeli wiazka i komputer jest od automatu a skrzynie damy manualna to beda sie pojawiac bledy- wystarczy dac w odpowiednie miejsce kilka opornikow ale po co sobie utrudniac zycie. Jezeli ktos nie lubi elektroniki lub kupił goly motor mozna go bez wiekszych trudnosci przerobic na rozdzielacz oraz gaznik +kolektor ssacy od wersji 2,8 Swap wykonany bardzo fachowo i dokladnie.


Jest tez wersja Df z tym silnikiem ktora rok temu pojawila sie na zlocie kolegow z AK -jak widac wlasciciel nie zyczy sobie rozglosu poniewaz fotka jest robiona z ukrycia. Moj kolega widzial tego fiata i w przeciwienstwie do poloneza jest to straszna druciarnia- powicinane szlifierka elementy nadwozia, a wiekszosc rzeczy trzyma sie za pomoca drutu i opasek do przewodow. Obecnie silniki te mozna kupic za grosze- kwota rzedu 1200zł silnik lub cale scorpio za 1500. silnik jest tani poniewaz ludzie boja sie duzych pojemnosci i mozna go tanio wyrwac. Jego podstawowa wada jest ciezar- blok i glowice takze sa zeliwne wiec jest to typowe auto do jazdy na wprost. Drogie czesci osprzetu wtrysku. Poprzez wymiane walu na taki od explorera 4,0 mozliwy upgrade do 3,5 L Wiecej :
http://images.google.pl/i...6lr%3D%26sa%3DN

Silniki polaczone ze skrzyniam imanualnymi -automat jest bardzo wielki :


Skrzynia scorpio 2.9 24V. Mozliwy swap tylko na wersje 12V, wersja 24 V nie zmiesci sie do komory silnika poloneza ze wzgledu na rozrzad OHC a nie OHV
POLONEZ 2000 Volvo


Szerzej o tym samochodzie tutaj :
http://motonews.pl/forum/...50593&c=61&f=12
Dane techniczne silnika :
http://volvo.techno.org.pl/silnik-b200.html
Silnik posiada takze wiekszego brata w wersji 2,3L ktory był takze w wersji turbodoładowanej. Czesci do starszych volvo sa jednak trudno dostepne. W linku sa umieszczone dokladnisze zdjecia wiec nie kopiowalem ich tutaj. Samochod wykorzystuje skrzynie z Fiata 132 z redukcja pod obudowe sprzegla Volvo

Oprócz samochodów przedstawionych powyzej slyszalem o innych silnikach wsadzonych w przydomowych warsztatach do polonezow czy fiatow 125, nie mam jednak na ten temat zadnych wiarygodnych informacji wiec pozostawiam to w sferze przypuszczen:
1)Silnik 1,2 z Datsuna wsadzony do poloneza w miejsce seryjnego silnika ohv. Najprawdopodobniej wykorzystano zwykla skrzynie. Silnik mial dorobione lapy pod belke silnika 1600. Wsadzony przez mechanika, podobno osiagi mial takie same jak zwykly polonez a palił mniej. Silnik Nisssana ma okolo 60 Km
2) Polonez zbudowany na KJS-y z silnikiem AUDI 80 2,2 L- wczesnijsza krotko produkowana wersja przed wprowadzeniem 2,3L. Wykorzystywal on polska skrznie biegów i obudowe sprzegla od Df 1,6 D z silnikiem Vw. Mocowania silnikow powyzej 1.6 sa takie same.
3) Samochod poscigowy policji z silnikiem V6 z Citroena XM ,z tego co wiem te silniki sa bardzo nieudane konstrukcyjnie- powstaly przez obciecie V8 o jeden rzad garów i posiadaja wade nierownomiernosci zaplonów w cylindrach- rozna ilosc stopni obrotu walu korbowego pomiedzy zaplonami. Sa powolne i duzo pala oraz nierówno pracuja. Nie wiem jaka skrzynie zastosowano w tym samochodzie. Silniki w zalesnosci od wersji(12 i 24V) rozwijaly moc odpowiednio 123Km i 147Km i moment obrotowy 235-260 Nm. Citroen z tym silnikiem mial 8-9 s do setki wzaleznosci od wersji.
4) DF z silnikiem 2,5 R6 z Bmw -zbudowany przez grupe zapalenców, auto mialo wyciete wzmocnienie przednie(podobnie jakak polonez z tym silnikiem), chlodnica byla w bagazniku gdyz pod maska na cala szerokosc szlo 6 garow. Wytrzymal podobno jeden dzien katowania. Na YouTube jest filmik prezentujacy upalanie opon Df z takim silnikiem ,ale prawdopodobnie jest to juz inny samochod.

TO CO POWINNO SIE ZMIESCIC
Istnieja silniki których nikt jeszcze nie zamontowal ale powinny wejsc :

4000 COLOGNE- FORD EXPLORER




4.0 - najwiekszy z rodziny silników Cologne- Big Brother silnika 2,9 L. Stosowany tylko do napedu pojazdów amerykanskich tj Forda Explorera, Forda Rangera I Forda Aerostara. Dysponuje moca tylko 160 Km ale w zamian poteznym momentem obrotowym 305Nm który jest osiagany bardzo nisko- przy 2800 Obr/min. Budowany w wersji OHV (ktora nas interesuje) oraz wersj nowszej wersji OHC. Wszystkie silniki sa kompatybilne w stosunku do starszych wersji i uzywaja tego samego rozstawu srub do skrzyni(mowa tutaj o OHV, OHC uzywaja juz innego rozstawu srub mocujacych). 4.0 jest nieco wiekszy od 2,0- bardziej rozsuniete glowice oraz bardzo wystajacy kolektor ssacy. Dodatkowo blok jest o 2 cm wyzszy niz blok wersji 2.9 Wersje 2,4/ 2.9/ 4.0 maja potrojne wyjscie kanalów wydechowych z glowicy, wersje 2.0/2.3/2.6/2.8 podwójne. Wyczytalem takze ze 4.0 posiada uwaga ALUMINIOWE glowice, niestety nie jest napisane ale dotyczy to silnika OHC który nie miesci sie do starych fordów nie mówiac juz o polonezie. Rodzina Cologne jest opisana tutaj :
http://en.wikipedia.org/w...logne_V6_engine
Wielki i ciezki Ford Explorer 100Km/h z tym silnikiem osiaga po 12 sekundach, a od siebie moge dodac ze 4.0 bardzo sprawnie napedza moja granade wiec moge sobie tylko wyobrazic co bedzie sie działo w polonezie

2300- FORD GALAXY





Wspomniane wczesniej rozwiniecie silnika 2.0 DOHC ze Forda Sierry.

2300 LIMA- FORD MUSTANG






Jest to rozwiniecie silnika pinto w wersji amerykanskiej. Wystepowal w wersji 2.3L w Fordzie Mustangu, Tempo, Topaz i Taurusie(rowniez w wersji turbo) oraz 2.5 w Fordzie Mustangu, Rangerze, Areostar. Nazwa wziela sie od zakladów gdzie jest produkowany- w miejscowosci Lima w stanie Ohio. Pojemnosc skokowa 2302cm3, produkował 88KM i 160 Nm. Pomiedzy 1970 a 1980 produkowany w wersji turbo Draw_Thru -sprezarka sprezala gotowa juz mieszanke z gaznika znajdujacego sie przed turbo. Poznijsze wersje turbo instalowane w Merkurze sierra,Mustang Turbo GT rozwijały juz moc 190 koni i 325 Nm. Najmocnijsza wersja W Mustangu miala 205 Km. Wersja 2,5 L miala wydluzony skok o 7 mm i lepsza glowice z poprawionymi kanalami- moc 119 Km i 202 Nm w Fordzie Ranger 1998-2001.
Pomimo ze Amerykanie zaliczaja ten silnik do rodziny pinto, silniki te nie maja praktycznie zadnych wspolnych czesci -na zdjeciu na blok silnika pinto jest polozona uszczelka podglowicowa limy. Silniki tez korzystaja takze z innej skrzyni i maja calkowicie odmienny osprzet. Silnik u nas malo popularny i zwiazku z tym problematyczne zdobywanie czesci, ale ze wzgledu na bardzo bliskie pokrewienstwo powinien pasowac pod maske podobnie jak pinto .Silniki te sa wyposarzone w bardzo trwale skrzynie- zwlaszcza Merkury 2.3 Turbo.

ZETEC FORD MONDEO/FOCUS 1600/1800/2000










Sa to czterocylindrowe silniki 16 V produkcji forda z rorządem DOHC. Produkowane od 1992 stosowane w Escortach i Focusach oraz Mondeo. Pojemnosci 1.6/1.8/2.0. Nalezy uwazac poniewaz Ford przyjal nazwe marketingowa ZETEC i wiele rodzajów silnikow z roznych rodzin o calkowicie odmiennych rozwiazaniach konstrukcyjnych nosi ta nazwe na deklu. Uzywaja skrzyni MTX 75 która ma wiele czesc i wspolnych ze skrzynia MT-75 i posiada taki sam rozstaw otworów jak skrzynie N9. Na zdjeciu widac rozstaw otworów skrzyni N9 i Zeteca. Co wiecej w silniku na zdjeciu albo ktos zrobil(lub jest fabrycznie) miejce na rozrusznik do skrzyni RWD Dwulitrowa jednostka ma wymiary 84,8 x 88mm 1989 cm3 i rozwija w zalesnosci od samochodu gdzie jest montowana 130 -145 Km Najmocnijsze Wersje z Np Focusa SVT z 2002 rozwijaja 170 KM i moment obrotowy 197Nm. Mniejsze ZETEC-e sa montowane w Fordach Ka i Fiesta
Troche o Tuningu, sa tez podanewymiary silnika ! :
http://www.zetecinside.com/xr2/zetectune.htm
Najwieksze problemy podczas przekladki to brak nadlewek w bloku na jedna lape oraz termostat wychodzacy z tylu glowicy oraz kolektor skierowany w strone sciany grodziowej.
http://www.capri.pl/forum/239803 link z watkiem o skrzyniach
1600/1800 VVT-i Toyota Avensis/Celica










Motor nosi oznaczenie 2ZR-FE i zastępuje starszą jednostkę o nazwie 1ZZ-FE. Dzięki zmianie średnicy cylindra i skoku tłoka pojemność wzrosła z 1794 do 1797 cm3, silnik wyposażono w nowy system zmiennych faz rozrządu VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), który teraz obsługuje także zawory wydechowe. Poprawiono przebieg momentu obrotowego, który osiąga teraz 175 Nm przy 4400 obr./min (wcześniej 170 Nm przy 4200 obr./min), najwyższa moc wzrosła z 132 do 136 KM przy 6000 obr./min. Ważną właściwością nowej jednostki napędowej są niskie straty spowodowane tarciem i minimalna masa tłoków, dzięki czemu osiągnięto niskie zużycie paliwa na poziomie 75% limitu, który na rok 2005 obowiązywał w Japonii. Silnik ważący 97 kg jest o 1 kg cięższy od swojego poprzednika, jednak jego kompaktowa budowa umożliwia łatwiejszy montaż w poszczególnych modelach.
Montowany w :
1999-2006 Toyota MR2 Spyder
2000-2003 Toyota Celica
2001-2003 Toyota Avensis
2004-2006 Toyota Avensis(MK2)
2002-2004 Corolla Verso
Silnik wystempuje w wersjach 1.6 i 1.8. Istnieje wersja 2.0 ale to juz inna konstrukcja -ma kolektory zamienione stronami. Silnik posiada nastepujace zalety podczas montazu :
-miska olejowa jest mala i ma splyw z przodu silnika(jak w FSO). Fordy maja zazwyczaj splyw do tylu silnika
-kolektory sa po wlasciwych stronach. W fordzie zamienione stronami i sa tak samo jak w silniku 1.4 Rover-a
-w bloku sa otwory ktore mozna wykorzystac pod lapy
-jest montowany pionowo pod maska(kiedy jest poprzecznie)
Niestety nie wiem jak wyglada sprawa elektroniki w tym silniku tzn immo, blokady itd Na pewno posiada niestety 2 sondy wiec katalizator jest konieczny Z minusow to podobie jak w Zetecu wejscie do kolektora wypada w scianie grodziowej. Kolektory sa z tworzywa sztucznego i lubia sobie pekac. Pod silnik nalezy dostosowac takze skrzynie biegow RWD. Kolejne problemy to cena- goly motor to okolo 5 tys zl ale z angli mozna w podobnej cenie(6-8 tys) kupic cale auto. Silniki te BARDZO NIE LUBIA GAZU- po 60 tys siadaja zawory w głowicach i jest ona do wymiany, za to na benzynie nie zadnych problemow- pierwsza regulacja luzow zalecana po 90 tys i zazwyczaj nie jest konieczna. Regulacja luzow jest tak jak w silniku DOHC fiata -na plytki. Tyle narazie udalo mi sie ustalic odnosnie tego silnika. Znalazłem takze dosc dokladne zdjecia bloku tego silnika :









Docelowo bedzie jeszcze opisany silnik M42 z BMW IS o którym zapomnialem

H i s t o r i a VW G o l f a

VW Golf – to niemiecki samochód klasy kompaktowej. Model VW Golf (następca legendarnego Garbusa) jest produkowany przez niemiecką firmę Volkswagen od 1974 roku. Do tej pory doczekaliśmy się 5 generacji VW Golf. Samochód postrzegany przez wielu ludzi za najpiękniejszy wytwór niemieckiej firmy, stał się prawie tak ponadczasowy jak Garbus.

VW Golf I rozpoczął sławną linię firmy Volkswagen. Jego produkcja rozpoczęła się w roku 1974. Pierwotnie stosowane nadwozia to hatch-back w wersji trzy i pięciodrzwiowej.
MK I zasłynął z wersji GTI ze 110-cio konnym silnikiem 1.6, a później również 1.7 (112 KM). Pierwotnie zamiarem producenta było wypuszczenie 5 000 sztuk, rynek jednak zweryfikował te plany i ostatecznie wyprodukowano w latach 1976-1983 400 000 sztuk tego modelu.
VW Golf nie bez kozery nazywany jest „niezniszczalnym” Obecnie model Golf I to przecież ponad 20 letnie auto, a trzyma się nad podziw dobrze. Jego wytrzymałość jest jedną z najważniejszych cech jakie powinny być brane pod uwagę w przypadku rozważania jego zakupu.

VWGolf II pojawił się w sprzedaży w roku 1983. Od poprzedniej wersji różnił się tym, iż miał szerszy rozstaw osi oraz większy bagażnik, zmiany można było zauważyć również w sylwetce. VW Golf w wersji II był produkowany do roku 1991. Wielki sukces rynkowy zaowocował również wprowadzeniem wersji sedan o marketingowej nazwie Jetta. VW Golf jest popularny do dzisiaj. Statystyki aut sprowadzanych do Polski po naszym wejściu do Unii Europejskiej pokazują, że był on jednym z najchętniej sprowadzanych aut.
Popularnie nazywany MK2, VW Golf II to jeden z najbardziej udanych modeli koncernu Volkswagen. Rynek docenił przede wszystkim funkcjonalność, bezawaryjność oraz uniwersalne zastosowanie.
Podstawowym silnikiem napędzającym Golfa II jest 75 konny silnik benzynowy o pojemności 1.6 l. Silnik ten jest silnikiem dosyć ekonomicznym o spalaniu w cyklu miejskim od 7,5 co 8 litrów. Poza miastem liczyć się musimy ze spalaniem na poziomie 6,5 litra.

VW Golf III zastąpił Golf’a II w roku 1991, ich sprzedaż na terenie Niemiec ruszyła od listopada tegoż roku. W Polsce można było go kupować od stycznia 1992 r. Ta generacja była całkowicie odmieniona. Nowoczesne kształty, nowoczesne silniki, to wszystko cieszyło oko i dawało przyjemność z jazdy. W 1992 roku został wybrany Samochodem Roku. Spośród wszystkich odmian modelu, najbardziej wyróżniała się wersja VR6 wyposażona w sportowy, sześciocylindrowy, nowoczesny silnik.
Golf III posiada nadwozia trzy- lub pięciodrzwiowe. Nadwozie niewiele różni się od poprzedniej generacji, jeśli chodzi o wymiary, odróżnia się natomiast bardziej owalnymi powierzchniami (współczynnik oporu czołowego wynosi 0,3), prezentuje również wyższy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego.
VW Golf III posiada następujące jednostki napędowe:
- silniki benzynowe czterocylindrowe rzędowe o pojemnościach 1.4, 1.8 i 2,0, oraz silnik sześciocylindrowy widlasty VR6 o pojemności 2.8
- silnik wysokoprężny czterocylindrowy o pojemności 1.9 oraz turbodoładowany rozwijający moc 55 kW
Silniki w Golfie III umieszczone są poprzecznie z przodu samochodu. W układzie napędowym z silnikami benzynowymi zastosowano pięciobiegowe, manualne skrzynie biegów, chociaż w niektórych wersjach można było zamówić, jako alternatywną, czterobiegową, automatyczną skrzynię biegów.
Na początku roku 1993 na rynku debiutował model VW Golf III GTI 16V, ze 150 konnym silnikiem o pojemności 2.0 i pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Pod koniec 1994 roku (październik) wprowadzono do wyposażenia wszystkich wersji VW Golf’a immotronic, czyli elektroniczny immobilizer.

VW Golf IV został skierowany do sprzedaży w 1997 roku. Już wtedy wiadomo było, że Golf przejdzie do historii motoryzacji jako auto ponadczasowe, podobnie jak Garbus. Poprzednie modele (I II i III) sprzedano w liczbie niemalże 18 milionów sztuk. VW Golf IV nadal miał charakterystyczne zaokrąglone reflektory, ale odmienną już linię. W 2002 roku rozpoczęto produkcję wersji o nazwie Golf R32, wyposażonej w sześciocylindrowy silnik widlasty.
Sylwetka IV generacji jest podobna do sylwetki swoich poprzedników. Ciągle widzimy jakże charakterystyczny szeroki, trzeci słupek, ukształtowanie bocznych drzwi. Cała sylwetka jest jednak bardziej okrągła, ma jednak w sobie „to coś”, co sprawia, że przyciąga i cieszy oko.
O ile kształt nadwozia jest raczej podobny do poprzedniego modelu o tyle we wnętrzu modelu VW Golf IV znajdziemy znaczne zmiany w porównaniu do poprzednich wersji. Po pierwsze jest to jakość wykończenia i użytych do tego materiałów. Zmiany dostrzec można również w desce rozdzielczej, ta obecnie zastosowana bardzie przypomina Audi niż poprzednie wersje Golfa. Wnętrze jest komfortowe oraz obszerne jak na tę klasę aut, jest to auto pięcioosobowe nie tylko w dowodzie rejestracyjnym. Wygodny również w przypadku dłuższych podróży dzięki nie zbyt miękkim fotelom. Ergonomia przełączników wręcz wzorowa, wszystkie znajdują się w zasięgu ramion

VW Golf V jest produkowany od 2003 roku. Można nabyć również wersję nowatorską wersję VW Golf Plus, która swoim wyglądem przypomina małego vana. W USA z początkiem roku 2005 zadebiutował sedan zbudowany na bazie VW Golf’a V o nazwie Volkswagen Jetta. W Europie będzie można go kupić od jesieni 2005r.
Golf V jest nieco większy od swoich poprzedników, z czego cieszyć się będą przede wszystkim pasażerowie tylnej kanapy. Więcej miejsca jest również na bagaże.
VW Golf V w porównaniu do IV generacji zyskał na zdecydowanie na aerodynamice. Z przodu auta znajdziemy duże lampy z dwoma okrągłymi reflektorami każda. Grill w kształcie trapezu oraz przetłoczenia w kształcie litery V na masce dodają drapieżności sylwetce oraz podkreślają dynamiczny charakter.
Zaglądając do środka nowego VW Golf’a znajdziemy tam typowy dla niemieckich aut porządek. Ergonomicznie rozmieszczone przyciski i przełączniki, wraz z intuicyjną obsługą ukrytych pod nimi funkcjami sprawia, że korzystanie z samochodu staje się prawdziwą przyjemnością.
Niemcy pomyśleli o wszystkim. Gdy cofamy samochodem automatycznie włącza się wewnętrzny obieg powietrza, tak aby omiatające samochód w tym momencie spaliny nie przedostawały się do środka. Podobnie sytuacja ma się w przypadku używania spryskiwacza przedniej szyby, w tym przypadku chodzi o nie przedostawanie się do środka nie zawsze przecież przyjemnego zapachu detergentu.
VW Golf V to również modyfikacja zawieszenia. Najważniejszą zmianą jest zastosowanie wielowahaczowego resorowania tylnich kół. W Golfie V standardowo montowany jest system ESP i asystent hamowania, co wpływa dodatnio na bezpieczeństwo.
W VW Golf’ie początkowo montowane były dwie jednostki benzynowe oraz dwie diesel’a. Podstawowym silnikiem był 75 konny silnik o pojemności 1.4 litra. W ofercie znaleźć można było również, znany z poprzedniej generacji, silnik 115 konny o pojemności 1.6 litra z oznaczeniem FSI. Jeśli chodzi o ropniaki to do dyspozycji był 105 konny silnik TDI o pojemności 2.0 litrów oraz silnik o takiej samej pojemności ale o mocy 140 KM.
Obecnie w ofercie znajdują się również kolejne cztery silniki. Są to: 90 konny silnik benzynowy o pojemności 1.4 i oznaczeniu FSI, 150 konny – 2.0 FSI, 102 konny 1.6 oraz ekonomiczny diesel, 75 konny 2.0 SDI.

VW VI Ma pojawić się w 2008 roku. Czy to aby nie za szybko. cztery lata po premierze Golfa V. Czyżby Piątka nie spełniała pokładanych w niej oczekiwań. Chyba jednak nudna stylistyka zrobiła swoje i wyszedł najgorszy model w historii Golfa. Jeśli ktoś ma dostęp do większych fotek to proszę o wrzucenie. Widać pewne nawiązania do EOS-a.

Infotech WorkShop 2003

Wersja kilkaset razy bogatsza od poprzedniej. Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku! Obsługuje ponad 10000 modeli aut! Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta. Precyzyjnie rozpisane i rozrysowane sterowanie silnikiem Program informuje jak długo i bezpiecznie eksploatować auto, co wymieniać, co sprawdzać, kiedy, gdzie i jak. Wiele opisów i rysunków jak krok po kroku naprawić dana usterkę, pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki bądź awarii, dane i opisy remontów np remont kapitalny silnika (opisy+rysunki), pełne dane regulacyjne całego samochodu itp. Program rewelacyjnie sprawdza sie w warsztatach oraz przydaje sie zwykłym użytkownikom samochodów. Wystarczy wybrać z listy dany model auta, następnie typ, rocznik, rodzaj silnika i ma się dostęp do wszystkich potrzebnych informacji na temat wybranego modelu (obsługuje ponad 10000 modeli aut!) SZCZEGÓŁY NA DOLE TYSIĄCE INFORMACJI NA TEMAT NIEMAL KAŻDEGO AUTA PROGRAM PRZYDATNY ZARÓWNO PROFESJONALISTOM JAK I ZWYKŁYM UŻYTKOWNIKOM AUT! Jest niezwykle przejrzysty i czytelny, prosty w obsłudze, bardzo dokładny i precyzyjny. Działa na każdym Windows, posiada własne jądro systemu przez co działa niezwykle szybko nawet na słabych komputerach Zawiera między innymi informacje o kasowaniu inspekcji serwisowych do wszystkich modeli



ALFA ROMEO
33, 33, 145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Sprint, Spider, Spider, GTV, SZ/RZ
AUDI
80/90, 80, Coupe/Cabriolet, A2, A3, A4, A4, TT, 100 / 200 / V8, 100 / A6, A8,
BMW
3(E30), Z1(E30), 3(E36), Z3(E36), 3(E46), 5(E34), 5(E39), 7(E32), 7(E38), 7(E65), 7(E66), 8(E31), X5(E53)
BUICK
Skylark, Century, Regal, Le Sabre, Park Avenue, Riviera
CADILAC
Catera, Seville, Eldorado
CHEVROLET
Caprice, Impala, Cavalier, Malibu, Lumina, Camaro, Corvette, Vanture
CHRYSLER
Vision, Neon, Stratus, PT Cruiser, Voyager, Voyager, 300M
CITROEN
AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Picasso, Xsara Coupe, BX, Xantia, C5, CX, XM, Evasion, C8, C25, Jumper, Jumpy, Berlingo
DAEWOO
Matiz, Nexia, Lanos, Nubira, Espero, Leganza, Tacuma
DAIHATSU
Cuore Mira, Cuore Mira, Cuore Mira, Sirion, Charade, Charade, Charade, Valera, Applause, Move, Gran Move, Feroza Soprtrak, Terios, Rocky Fourtrak
FIAT
Cinqecento, Seicento, Panda, Uno, Punto, Punto, Palio Weekend, Tipo, Bravo, Brava, Tempra Marengo, Stilo, Croma, Marea, Coupe, Barchetta, Multipla, Doblo, Doblo Cargo, Ulysse, Scudo, Ducato, Ducato, Ducato
FORD
Ka, Fiesta, Fiesta, Courier, Fiesta, Escort, Orion, Escort, Orion, Focus, Puma, Cougar, Sierra, Sierra, Mondeo, Mondeo, Mondeo, Scorpio, Scorpio Granada, Galaxy, Galaxy, Transit, Transit, Transit, Transit, Maverick
HONDA
Logo, Jazz, Civic, Civic Shuttle, Civic, Civic,Civic, CRX, Integra, Concerto, Accord, Accord, -Wagon Aerodeck, Accord, Accord, Prelude, Prelude, Legend, Legend, HR-V, CR-V, Insight
HYUNDAI
Atos, Pony, Excel, Excel/Accent, Matrix, Scoupe, Coupe, Stellar, Lantra, Lantra, Elantra, Trajet, Santa Fe, Sonata, H-100, H1 H-200, Starex, Satellite J
JAGUAR
XJ6, XJ12, XJ6 X300, XJ12 X300 , XJ V8 X308, X-Type X400
JEEP
Cherokee, Grand Cherokee KIA Pride, Sephia, Sephia II, Rio, Clarus, Sportage, Besta, Magentis, Carens
LADA
Samara & Diva Riva LANCIA Ypsilon Y10, Ypsilon, Delta, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Zeta
LAND & RANGE ROVER
Defender, Discovery, Discovery, Range Rover I, Range Rover II, Freelander, Freelander
LEXUS
IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, GS JZS147, GS JZS160, SC UZZ40, RX MCU15
LINCOLN
Continental, Town Car, Mk VIII
MAZDA
121, 121, 121,2, Demio, 323, 323, 323, 626, 626, 626, MX3, MX5, MX5 / Miata, MX6, Tribute, 6, Xedos 6, Xedos 9, E-series, Premacy, MPV, MPV
MERCEDES - BENZ
W201 190, W202 C, 180-43AMG, W208 CLK, 200-55AMG, W124 E, 200-500, W210 E, 200-55AMG, W123 200-300, W140 S, 280-600, W126 SE&SEL, 260-560, W170 SLK, 200-32 AMG, W129 Sl, 300-600, W460-3 G, 230-350, W638 Vito / V-, W631 MB 100, W601-2 T1, 208 -410 D, W901/2/3/4/5 Sprinter
MG
MGF, RV8
MINI
Mini R50, Mini Cooper S R53
MITSUBISHI
Colt, Colt, Colt, Colt, Lancer, Lancer, Lancer, Lancer, Carisma, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Sapporo, Sigma, Starion, 3000, Pajero Pinin, Pajero Montero, Pajero Shogun, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Space Wagon & Runner / Chariot, Space Wagon, Space Gear, L400, L200, L300
NISSAN
Micra K10, Micra K11, Micra K12, Sunny, Sunny, NX, Primiera, Primiera, Primiera P11, Primiera P12, Almera N15, Almera N16, Almera Tino V10, Bluebird, Laurel, Maxima, Maxima QX, MaximaQX A33, Serena C23, X-Trail T30, Terrano I, Terano II, Patrol, Patrol GR Y61, Prairie, Prairie, Silvia, 200SX, 200 SX S14, 300ZX, Primastar X83, Urvan OPEL
Agila, Corsa A / Nova, Corsa B, Corsa C, Tigra, Kadet E, Astra F, Astra G, Zafira, Ascona C / Cavalier, Vectra A / Cavalier, Vectra B, Vectra C, Omega A / Carlton, Omega B, Senator, Calibra, Sintra, Frontera, Frontera B, Monterey, Campo, Vivaro, Movano
PEUGEOT
106, 205, 206, 309, 306, 307, 405, 406, Expert, Partner, 605, 607, 806, 807, J5, Boxer
RENAULT
Twingo, 5 Super 5, Clio, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe, Megane II, 21 Nevada, Laguna, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic, Trafic II, Master, Master II
ROVER
Mini, Metro, 100 / Metro, 200&400, 200&400, 200&400, Maestro, Montego/Estate, 600, 75, 800, MG F
SAAB
90, 900, 900, 9-3, 9-3, 9000, 9-5, 9-5
SEAT
Marabella, Arosa, Ibiza, Ibiza, Ibiza, Leon, Malaga, Cordoba, Cordoba, Toledo, Toledo, Alhambra, Terra
SKODA
Fabia, Favorit, Felicia, Octavia, Superb
SUBARU
Mini Jumbo, Vivio, Justy, Justy, Justy, Leone 1300, Leone 1600, Leone 1800, , Impreza, Impreza, Forester, Legacy, Legacy, Legacy, XT, SVX
SUZUKI
Wagon R+, Alto, Alto, Swift, Swift, Baleno, Baleno, SJ, Samurai, Vitara,Grand Vitara, Liana, Cappucino
TOYOTA
Yaris, Yaris Verso, Starlet, Starlet, Starlet, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla Verso, Paseo, Carina, Carina, Carina, Camry, Camry, Camry, Avensis, Avensis Verso, Camry, Picnic, Previa, Previa, 4-Runner, Hi-Lux, RAV-4, RAV-4,
LandCruiser,Celica, Celica, Celica, Celica, MR2, MR2, MR2, Supra, Supra, Lite Ace, Hi-Ace RZH&LH TVR Griffith, Chimaera
VOLKSWAGEN
Lupo, Polo II, Polo III, Polo Clasic, Golf II, Golf III, Golf IV, Jetta II, Vento, Bora, New Beetle, Passat II, Passat III, Passat III, Passat IV, Scirocco, Corrado, Sharan, Taro, Transporter, Transporter, LT
VOLVO
340/360, 440/460, S40/V40, 480, S60, 240, 740 / 760, 780, 850/S70/V70, C70, 940/960/S90/V90, XC90, S80
I WIELE INNYCH!

linki nie sprawdzane ..

Różne takie do zassania poradniczki techniczne

Workshop 2008 Pl

WORKSHOP 2008 to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.

WORKSHOP 2008 zawartość:
Położenie tabliczki identyfikacyjnej.
Położenie numeru VIN .
Położenie kodu silnika i skrzyni biegów.

Obsługa:
Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
Instrukcje kasowania przeglądów.
Przeglądy specjalne (sezonowe).
Całkowity czas trwania przeglądu.

Dane regulacyjne:
Specyfikacje
Rysunki.
Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów.
Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
Rysunki techniczne.
Rysunki złożeniowe i poglądowe.
Momenty dokręcenia.
Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła,
przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego.

Układ sterowania silnikiem:
Schemat instalacji.
Specyfikacje komponentów.
Zdjęcia komponentów.
Przebiegi oscyloskopowe.
Charakterystyki.
Położenie komponentów.
Kody usterek EOBD.
Opis złącz.
Program asystujący przy diagnozie.

Czasy napraw:
Czasy wykonania prac
Rachunek kosztów.
Stawki VAT.
Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu.

Schematy instalacji elektrycznej:
Centralny zamek.
Deska rozdzielcza.
Klimatyzacja.
Elektrycznie podnoszone szyby.
Systemy antykradzeżowe.
Systemy nagłośnienia.

Bezpieczniki i przekażniki:
Opis pełnionej funkcji.
Rysunek przedstawiający położenie.

Smary i płyny eksploatacyjne:
Klasy jakości.
Klasy lepkości.
Pojemności.
Temperatury.

Również:
Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika.
Dane potrzebne do głównego remontu silnika.
Opisy układów ABS i SRS.

Lista modeli które program obsługuje:

ALFA ROMEO:
145, 146, 147, 155, 156, 159, 164, 166, 33, 75, Brera, Crosswagon, GT, GTV, Spider, Spider, Sprint, SZ/RZ

AUDI:
100, 200, 80, 80/90, A2, A3, A4, A6, A8, Allroad, Cabriolet, Coupe, Q7, TT, V8

BMW:
Seria 1(E87,E81), Seria 3(E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93 ), Seria 5(E34, E39, E60, E61), Seria 7(E32, E38, E65, E66), Seria 8(E31), X3(E83), X5(E53), Z1(E30), Z3(E36), Z4(E85, E86)

BUICK:
Century, Le Sabre, Park Avenue, Regal, Riviera, Skylark

CADILAC:
Catera, Eldorado, Seville

CHEVROLET EUROPA – DAEWOO:
Aveo, Captiva, Cielo, Epica, Espero, Evanda, Kalos, Lacetti, Lanos, Leganza, Matiz, Nexia, Nubira, Tacuma

CHEVROLET USA:
Camaro, Caprice, Cavalier, Corvette, Impala, Lumina, Malibu, Vanture

CHRYSLER:
300C, 300M, Crossfire, Neon, PT Cruiser, Stratus, Vision, Voyager

CITROEN:
AX, Berlingo, BX, C1, C2, C25, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, CX, Evasion, Jumper, Jumpy, Picasso, Saxo, Synergie, Xantia, XM, Xsara, Xsara Coupe, ZX

DACIA:
Logan

DAIHATSU:
Applause, Charade, Cuore Max Charade, Cuore Mira, Feroza Sportrak, Gran Move, Hijet, Materia, Move, Rocky Fourtrak, Sirion, Sirion, Sirion 2, Terios, Trevis, Valera, YRV

FIAT:
Barchetta, Brava, Bravo, Cinqecento, Coupe, Croma, Doblo, Doblo Cargo, Ducato, Grande Punto, Idea, Marea, Marengo, Multipla, Palio Weekend, Panda, Punto, Scudo, Sedici, Seicento, Stilo, Tempra, Tipo, Ulysse, Uno

FORD:
Cougar, Courier, Escort, Fiesta, Focus, Focus C-max, Fusion, Galaxy, Granada, Ka, Maverick, Mondeo, Orion, Puma, Ranger, S-max, Scorpio, Sierra, Transit, Transit Connect Tourneo

HONDA:
Accord, Civic, Civic-Hybrid, Civic-Schuttle, Concerto, CR-V, CRX, FR-V, HR-V, Insight, Integra, Jazz, Legend, Logo, Prelude, S 2000, Stream

HYUNDAI:
Accent, Atos, Coupe, Elantra, Excel, Getz, Grandeur Azera, H1, H-100, H-200, Lantra, Matrix, Pony, Santa Fe, Satellite, Scoupe, Sonata, Starex, Stellar, Tarracan, Tiburon, Trajet, Tucson, XG

IVECO:
Daily

JAGUAR:
S-Type, X200, X308, X350, X400, XJ, XJ 12, XJ 6, XJ 8, XJ300, XJ40, X-Type

JEEP:
Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler

KIA:
Besta, Carens, Carnival, Cerato, Clarus, Credos, Magentis, Opirus, Optima, Picanto, Pregio, Pride, Rio, Schuma, Sedona, Sephia, Sephia II, Sorento, Sportage

LADA:
Samara, Diva

LANCIA:
Dedra, Delta, Kappa, Lybra, Musa, Phedra, Prisma, Thema, Thesis, Y10, Ypsilon, Zeta

LAND & RANGE ROVER:
Defender, Discovery, Freelander, Range Rover

LEXUS:
GS JZS147, GS JZS160, IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, RX MCU15, SC UZZ40

LINCOLN:
Continental, Mk VIII, Town Car

MAZDA:
121, 2, 3, 323, 5, 6, 626, Demio, E-series, Miata, MPV, MX3, MX5, MX6, Premacy, Tribute, Xedos 6, Xedos 9

MERCEDES - BENZ:
190 (W201), 200-300 (W123), 200-500, E (W124), A (W168, W169), B (W245), C (W202, W203, W204), CL (W215), CLK (W208, W209), CLS (W219), E (W210, W211), G (W460, W461, W463), GL (X164), M (W164), MB 100 (W631), ML (W163), S (W220), S / SEC / CL (W140), SE / SEL / SEC (W126), SL (W129, W230), SLK (W170, W171), Sprinter (W901, W902, W903…), Sprinter 2 (W906), T1 (W601, W602), Vaneo (W414), Vito / Viano / V (W638, W639)

MG:
MGF, RV8, ZR, ZS, ZT, ZT-T

MINI:
Mini R50, Mini Cooper S R53

MITSUBISHI:
3000, Carisma, Colt, Eclipse, Galalnt, Grandis, L200, L200 KB4T, L300, L400, Lancer, Lancer EVO VIII, Outlander, Outlander Sport, Pajero Montero, Pajero Pinin, Pajero Shogun, Sapporo, Sigma, Space Gear, Space Runner, Space Star, Space Wagon, Space Wagon, Starion

NISSAN:
100NX, 200 SX, 300ZX, 350Z, Almera, Almera Tino, Bluebird, Interstar, Kubistar, Laurel, Maxima, Micra, Murano, Note, Pathfinder, Patrol, Praire, Primastar, Primera, Serena, Silvia, Sunny, Terano II, Terrano I, Urvan , X-Trail

OPEL / VAUXHALL:
Agila, Antara, Ascona C, Astra F,G,H, Calibra, Campo, Carlton, Cavalier, Combo, Corsa A,B,C,D, Frontera A,B, Kadet E, Meriva, Monterey, Movano, Nova, Omega A,B, Senator, Sintra, Tigra A,B, Vectra A,B,C, Vivaro, Zafira A,B

PEUGEOT:
Expert, Partner, J5, Boxer I,II,III, 106, 107, 205, 206, 207, 306, 307, 309, 405, 406, 407, 407 Coupe, 605, 607, 806, 807

PORSCHE:
911 (993, 996, 997), Boxter (986), Cayenne

RENAULT:
19, 21 Nevada, 25, 5 Super 5, Avantime, Clio 1,2,3, Espace 1,2,3,4, Express, Kangoo, Laguna 1,2, Master 1,2,3, Megane 1,2, Megane Coupe, Megane Scenic, Modus, Safrane, Scenic 2, Trafic 1,2, Twingo, Vel Satis

ROVER:
25, 45, 75, 100, 200, 400, 600, 800, CityRover, Maestro, Metro, Mini, Montego Estate, Streetwise

SAAB:
90, 900, 9000, 9-3, 9-5

SEAT:
Alhambra, Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza, Inca, Leon, Malaga, Marabella, Terra, Toledo

SKODA:
Fabia 1,2, Favorit, Felicia, Octavia Tour, Octavia 2, Superb

SMART:
Forfour (W454), Fortwo (W450), Roadster (W452)

SSANGYONG:
Kyron, Musso MJ, Rexton 1,2

SUBARU:
Forester, Impreza, Justy, Legacy, Leone, Mini Jumbo, SVX, Vivio, XT

SUZUKI:
Alto, Baleno, Cappucino, Carry, Grand Vitara, Ignis, Jimny, Liana, Samurai, SJ, Swift, SX4, Vitara, Wagon R+

TOYOTA:
4-Runner, Auris, Avensis, Avensis Verso, Aygo, Camry, Carina, Celica, Corolla, Corolla Verso, Hi-Ace, Hi-Lux, LandCruiser, Lite Ace, MR2, Paseo, Picnic, Previa, RAV-4, Starlet, Supra, Yaris, Yaris Verso

TVR:
Chimaera, Griffith

VOLKSWAGEN:
Bora, Caddy, Corrado, Crafter, Eos, Fox, Golf 2,3,4,5, Golf Plus, Jetta 2, LT, Lupo, New Beetle, Passat 2,3,4,5, Phaeton, Polo 2,3,4, Polo Classic, Scirocco, Sharan, Taro, Touareg, Touran, Transporter 3,4,5, Vento

VOLVO:
240 , 340, 360, 440, 460, 480, 740, 760, 780, 850, 940, 960, C30, C70, S40, S60, S70,S80, V40, V50, V70, XC70, XC90

Cytat: